Dag 1 Vertrek naar Schiphol

12 februari 2024 - Hoofddorp, Nederland

Vandaag zouden we aan onze reis beginnen.

Eerst vanmorgen rustig aan gedaan en toen kwam Janine ook met haar honden. Nog even een kop koffie drinken en alvast inchecken voor onze vlucht die morgen gaat.  Tegen kwart voor 11 richting Beilen gereden, omdat daar onze honden tijdens onze vakantie verblijven. En het hier ook altijd goed hebben en tijdens hun verblijf sturen ze ook nog wel eens foto’s of filmpjes van de honden. Het weg brengen zien we elke keer weer tegen op maar nu we met 1 auto heen rijden valt het terug rijden weer wat mee.

En thuis even de laatste spullen pakken en dingen doen en toen naar de bus halte gelopen. Mooi op tijd weer bij het station. Hier moesten we even een foto maken van een gedenkteken, dit was voor geocachen wat we vaak doen. We zijn al meerdere keren met de trein geweest maar van deze cache wisten we niet. En toen met de trein richting Schiphol we hadden expres voor deze tijd gekozen zodat we in Meppel over moesten stappen maar op het zelfde perron konden blijven. Als we 1 trein eerder namen  moesten we in Zwolle overstappen, maar dan van perron 14 naar 3 lopen en dat eerste is gewoon makkelijker. 😊 Op het perron in Hoogeveen vroeg een vrouw aan ons als wij Engels konden en als we haar konden helpen . Deze vrouw was bij haar zus in Hoogeveen geweest en meestal bracht de man van haar zus haar terug naar Schiphol. Maar ze zou nu alleen met de trein terug reizen aangezien de man van haar zus zelf op vakantie was. Maar ze vond het wel eng, omdat ze zelf geen Nederlands kon. Dus wij hadden het uitgelegd hoe ze moest reizen en we zeiden al wij gaan ook naar Schiphol, toen zei ze al dan blijf ik mooi bij jullie in de buurt. Tijdens de rit hebben we hele gesprekken gehad, ze woonde in Zweden maar ze hield totaal niet van de Zweedse winkel IKEA. Op Schiphol hebben we haar uitgelegd waar ze moest kijken hoe laat haar vlucht zou gaan en waar ze zich in moest checken. Ze bedankte ons vriendelijk ze was echt blij met dat we haar geholpen hadden.

Op Schiphol zouden we onze dollars ophalen die we online al besteld hadden, dit ging nog wel snel. En toen naar buiten toe naar de shuttle die ons naar het hotel zou brengen. Van der valk aan de A4 , waar we vaker verbleven hebben tijdens een eerdere vakantie. We kregen een kamer in de toren. Dat is een nieuwe aanbouw van het hotel. Dus op de kamer is niets aan te merken, alles is nieuw. Na het inchecken hebben we de spullen naar onze kamer gebracht en zijn we naar de brug gelopen. Dat is een gedeelte wat over de snelweg is gebouwd waar allemaal restaurantjes zitten. Omdat we nog niet gegeten hadden. En een lekkere kop koffie erbij .

Nu zitten we op de kamer en doen vanavond lekker rustig aan en op tijd slapen, morgen gaat de wekker weer om 5 uur

1. Foka van der Sleen:
    12 februari 2024
    Ah ik lees het nu. Mooi dat jullie die mevrouw geholpen hebben👍leuk om zo ‘ mee te reizen’ 🙋‍♀️
  2. Jennie Meinen:
    13 februari 2024
    Wat leuk om jullie verslag van de reis weer te lezen. Maar jullie zijn ook altijd behulpzaam.
    Fijne vlucht.
  3. Jacquelien:
    13 februari 2024
    Goede vlucht en veel plezier!
  4. Pa:
    14 februari 2024
    Komt dat even goed uit, dat jullie Zweeds heel goed is.

Jouw reactie