Dag 2 Vertrek

13 februari 2024 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Ten eerste begin ik even met iets wat eigenlijk bij gisteren nog hoorde. Toevallig was het gisteren 16 jaar geleden dat ik voor het eerst een brief naar Wayne stuurde. Niet wetende dat ik zo’n bijzondere band met hem zou krijgen/opbouwen. Toen ik begon met schrijven hield ik maar vol ik schrijf alleen en stuur ook niks en bezoeken doe ik ook niet. En moet je nu kijken hij hoort gewoon bij de familie, Janine en mijn broertje. Of Wayne zou zeggen grote broer ik ben ouder.

We hadden de wekker om 5 uur gezet maar beide waren we al voor de wekker wakker, dus lekker rustig aan kunnen doen voor het ontbijt. Spullen weer in de tas doen en daarna naar het ontbijt toe. De ontbijt zaal hadden ze ook al helemaal veranderd net als de voorkant van het gebouw dat helemaal verbouwd en vernieuwd is. Maar het ontbijt was nog steeds goed. Toen nog even naar de kamer weer en spullen pakken, nog even kijken als we alles hadden en toen konden we ons uitchecken. Toen we  nog in het hotel zaten kregen we al een app dat onze eerste gedeelte van de vlucht vertraagd was. In plaats van 9.35 te vertrekken , doen we dat nu om 9.50. Niks aan te doen we hadden nu nog steeds 2 uur de tijd om onze overstap op Atlanta te halen, moet lukken denken we. Gisteren hadden we al 2 plekken gereserveerd voor de Schiphol shuttle om 6 uur.  Op het vliegveld ging het toch wel erg snel, we konden onze koffers zelf inchecken aangezien we ons thuis al ingecheckt hadden. Hier waren geen rijen dus konden we zo door lopen, toen naar de handbagage check en paspoort controle hier waren we binnen 10 minuten doorheen. Al kreeg ik (Diana) nog even een extra controle met de hand bagage, van een boekje van mij werd nog een sample afgenomen op drugs controle, en ik maar denken niet rood worden , niet rood worden en piepen (dan is er drugs of iets gevonden) maar dat gebeurde ook niet, niet dat ik ooit drugs zou gebruiken maar toch kijk je wel(teveel border security gekeken denk ik)  En bij de body scan was Janine gewend de handen naar boven te doen dat was eerder altijd bij de machines en nu hebben ze anderen en mag je je armen naar beneden houden. Dus wel een grappig gezicht Janine met armen naar boven zien gaan en snel weer naar beneden 😊   Het is nu 7.14 dus even lekker rustig aan doen voor we aan boord gaan.

In Atlanta denk ik dat ik niet aan schrijven toe kom dan maak ik dit verhaal wel af als we in Jacksonville zijn. Hier verblijven we 1 nacht in een hotel vlak bij het vliegveld. En bekend terrein voor ons.

Toen we eindelijk aan boord mochten ,zijn we naar de stoelen gelopen vlak bij de nooduitgang dus extra veel been ruimte altijd lekker om dat te hebben met die lange benen van ons. Toen we naar de start baan reden zat er een stewardess tegen over ons en raakten we aan de praat wat we nou in Amerika gingen doen en al snel kwam het over Wayne, dat vond ze wel interessant om van alles over te horen. De rest van de reis hebben we wat films gekeken en nog even wat liggen dommelen, maar slapen word het nooit echt. Iets voor we zouden landen kwam er een mannelijke steward bij ons om te vragen hoe wij de crew en de vlucht ervaren hadden en wat voor een woord we de crew zouden geven. Op een gegeven moment vraagt hij aan ons waar wij weg kwamen, dus wij zeggen Drenthe , dat kon hij al horen zei hij , dus wij dachten al hij maakt een grapje. Maar nee hoor hij vraagt waar in Drenthe  dus wij zeggen Hoogeveen, blijkt hij uit Mantinge te komen, dat was dan wel weer grappig . IK zei al dus we kunnen Drents praten, ja hoor dat verstond hij wel. Na dat we geland waren moesten we naar de paspoort controle wat bij ons wel erg snel ging, zal wel denken die zijn vaker geweest. En door naar de bagage claim , bagage ophalen ,klap deuren door en weer inleveren voor de vervolg vlucht naar Jacksonville. Al ging dat bij Janine niet zo makkelijk haar bagage label was van de koffer gegaan dus die moest eerst een andere label aan haar koffer krijgen. Maar toen die er weer aanzat op naar de security en spullen weer uit de tas, schoenen uit en gelukkig niks raars . En meteen weer alles in de tas en door naar de gate . Waar we meteen door konden lopen omdat ze al aan het boarden waren. Op naar Jacksonville wat maar 44 minuten vliegen was dus dat was wel een snel vluchtje. Aangezien uit het vliegtuig komen nu wel heel lang duurde , mensen kunnen ook zo rustig en op gemak alles doen was de bagage van ons al op de band dus de konden we zo pakken. En hup omweg naar Alamo het autoverhuur bedrijf . Scheelt weer de balies zitten precies tegen over de bagage banden . Hier ook weer werden we geholpen door een aardige vrouw, en voor we het wisten liepen we de garage in om de huur auto op te halen. Dit keer jammer genoeg geen grote auto, ze beginnen ons door te krijgen dat ze hier ook wat kleine auto’s moeten hebben staan anders krijgen we een grotere auto omdat ze de kleine niet hebben en dan hoeven wij niet extra te betalen. Maar ja als hij maar rijd daar gaat het bij ons om. Spullen in de auto en nog geen 5 minuten rijden naar ons hotel toe.

Inchecken ging hier snel en we kregen achter de receptie het eerste gebouw een kamer. Dus even er naar toe rijden spullen op de kamer, en toen naar rivercity market place rijden verder op in de straat nog geen 5 minuten hier hebben we even wat gegeten aangezien we vandaag niet veel gehad hebben en je moet wel eten. En als we hier zijn moeten we wel een keer bij 5 guys eten , de lekkerste burgers hebben ze hier, onze mening. En nu weer op onze kamer , vanavond word het zeker niet laat voor ons want nu zijn we wel erg moe. Tot morgen maar weer.

1. Pa:
    14 februari 2024
    Jullie spreken ook alle talen .Zweeds ,Drents, enz. enz. Ik merk aan de verhalen dat jullie NU alweer veel plezier hebben. (Maak er wat moois van).
  2. Jennie Meinen:
    14 februari 2024
    Leuk dat alles zo snel ging.

Jouw reactie