Dag 9 Naar st Augustine

20 februari 2024 - Saint Augustine, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we er op tijd weer uit gegaan , beiden hadden we graag nog even willen blijven liggen maar vandaag was de bedoeling om naar St. Augustine te rijden, en dan in het 2,5 uur heen en terug rijden dus dan ben je de tijd wel nodig. Dus na ons ontbijt rond 8 uur hier weg gereden. Het eerste gedeelte rijden was het zelfde als we naar Wayne gingen , en de rest van de route herkenden we nog van toen we in St. augustine  zaten al een paar jaar geleden. Tegen half 11 reden we de parkeerplaats gevangenis museum (old jail museum) De parkeerplaats er voor was al helemaal vol, dus dan maar op het extra gedeelte. Eerst even naar binnen naar de wc en een coupon boekje pakken, voor we de dag kaarten gingen kopen voor het treintje waar je overal kan opstappen. Normaal 21 stoppunten maar dit keer vielen er 2 (14 en 15) af vanwege weg werkzaamheden. De eerste keer deden we het hele rondje en bij de 2e ronde bezoekers informatie centrum eruit gegaan. Aangezien we hier moesten zijn voor vragen die we moesten beantwoorden voor een cache , van geocachen. En toen zijn we nog andere cache gaan pakken. Af en toe weer in het treintje gegaan en foto's gemaakt en ergens anders er weer uit. Toen ook st George street door gelopen, hier zitten allemaal leuke winkeltjes en restaurants en hier mogen geen auto's komen hier hangt altijd een gezellige sfeer. Bij het Plaza de la Constitución zijn we dit keer niet door gelopen , is een groot gedeelte park en met kerst is het hier altijd versiert met lampjes en een grote kerstboom, hier zijn ook vaan zwervers te vinden. Al lopen er hier best veel en in st George street zitten ze ook. Maar ze vallen je niet lastig. Op een gegeven moment stappen er mensen in bij de stop distilleerderij (waar ze rum,whiskey, gin en wodka maken  hier kun je proeven dit kost niks) en die zitten heel vrolijk naar een stelletje met een baby te zwaaien , en de trolley rijd weg net over een fleske met water, hier komt druk op de fles en spuit al het water naar het stel en de baby. Ze kregen echt de volle laag. Iedereen schrok van wat er gebeurde maar Janine en ik zagen dat flesje dus begrepen wel wat er was maar de andere mensen in de trolley en het stelletje dachten waarschijnlijk wie gooit ons nu. Ja het is erg maar wij lagen wel ff dubbel, niemand was gewond alleen erg geschrokken , dan mag je lachen vonden wij. We hebben de laatste rit weer helemaal rond gedaan op 1 stop na aangezien we nog een foto moesten maken bij de old senator een grote boom van 600 jaar oud. En dat laatste stukje hebben we even gelopen naar de auto aangezien we toch nog een hele rit terug kregen. Tegen 20 voor 8 kwamen we weer bij het huisje terug, en snel de pizza in de over gedaan en die smaakte ons wel erg lekker. Dit keer niet zo en lang verhaal maar wel veel foto's.

Tot morgen!

1. Jennie Meinen:
    21 februari 2024
    Jullie hebben weer een leuke dag gehad . Mooie foto's.

Het weer is daar beter dan hier , geniet ze.
  2. Pa:
    21 februari 2024
    Daar zijn jullie wel vaker geweest of niet. Maar altijd weer mooi na er jaren niet meer geweest te zijn. Ook weer mooie plaatjes geschoten. En, wat gaan jullie vandaag ondernemen. Ik denk dat het weer tijd wordt om te shoppen.
  3. Diana:
    21 februari 2024
    Lekker rustig dagje. Bbqen het word lekker weer.
  4. Foka van der Sleen:
    21 februari 2024
    Mooie foto’s! Ook van de sheriff ☺️ en wat een heerlijk weer erbij. Leuk om zo mee te genieten.

Jouw reactie