Dag 9 2e bezoekdag Wayne

1 januari 2020 - Raiford, Florida, Verenigde Staten

Ondanks dat het gisteren oudjaarsavond was zijn we op tijd naar bed gegaan. We waren beide wel moe en vanmorgen moesten we er weer op tijd uit omdat we weer een bezoekdag bij Wayne hadden. Ze hadden hier vannacht dan wel vuurwerk afgestoken maar heel wat minder dan dat we in Nederland gewent zijn, en we hebben er gewoon door heen kunnen slapen. Vanmorgen voor de wekker af zou gaan waren we al wakker dus dat scheelde weer, even snel een makkelijk ontbijt en toen hier tegen kwart over 6 weg gereden. Kwart over 8 reden we de parkeer plaatsen op bij de gevangenis. We zagen dat ze net begonnen de mensen naar binnen te laten dus netjes in de rij achteraan gesloten. daar hebben we hele gesprekken gehad met een vrouw die we van voorgaande jaren kennen altijd leuk om mensen weer te spreken. Op een gegeven moment mocht ik naar binnen en moest Janine even wachten want je mag maar met 5 personen in het halletje staan. Voor dat ik naar binnen was er achter ons een man komen staan en die had ons horen praten. Hij vroeg waar wij weg kwamen want hij had een vermoeden dat het Nederlands was aangezien hij daar ook familie heeft wonen dat klopte dus wel. Toen naar binnen de persoonlijke pin laten zien en het paspoort en we kregen ons papier weer met de foto's erop toen weer naar buiten toe wachten tot we de andere deur naar binnen mochten en hier weer schoenen uit en door een detectie poort , geld noteren wat we bij ons hadden en de sieraden. En toen door naar een kamer waar we weer gefouilleerd werden. Armen wijd en zo werd er gevoeld aan ons lichaam als we niks hadden, schoenen uit en met handen onder de voeten door, in de schoenen werd gevoelt . Even schudden met de bh kijken als je die aan had en als er niks in zat. En zo gingen we weer door naar het vervolg van de voor ons bekende route. Voor we de kooi gang door moesten lopen vroeg de bewaker als er nog meer waren voor dead row afdeling maar dat wisten we niet zeker, maar de bewaker zei al ik breng jullie er nu gewoon heen ik wil niet dat jullie tijd verspilt word met wachten hier dus dat as wel weer aardig.

Dit keer werd tafel 10 ons toegewezen. Janine zei al niet goed hier zaten woensdag die mensen die  waar van het bezoek eerder gestopt was. Maar ja kunt moeilijk zeggen ik wil een andere tafel. En voor we het wisten kwam Wayne er ook al aan. Die vertelde mij dat hij nu ook wist waarom die vrouw haar bezoek beëindigd was en de gedetineerde weer naar zijn cel  moest. De man was haar onzedelijk aan het betasten geweest ,tja en dat word niet toegestaan.

Weer de hele tijd phase 10 gespeeld het blijft een leuk kaart spel, tijdens het spel kwam Michelle ook binnen dat is de ex vrouw van" possum" hoe hij in echt heet weet ik niet hij word in de gevangenis possum genoemd en da doen wij dus ook. Even elkaar snel  begroet en verder met kaarten. 12 uur werden de gevangenen even geteld die in de bezoekers ruimte waren het waren er 18 dus een mooi aantal. Toen verder met kaarten. Toen het bijna 3 uur was , zijn we afscheid gaan nemen en hebben we nog even wat met Michelle en Possum gesproken , Michelle vroeg aan Janine als wij zaterdag ook nog kwamen en toen Janine ja zei ,zei ze al dan kwam zij ook nog die dag. Toen was het weer Wayne een dikke knuffel geven en op weg naar de uitgang weer. Onze bezoekers pas weer inleveren en paspoort weer terug krijgen en op naar de auto en de 2 uur terug rijden naar het huisje.

Vlak bij ons huisje nog even een cache gepakt aangezien we weer een batch wouden scoren voor 1e cache in 2020 en nog gelukt ook weer.  Thuis lekker hamburgers gegeten en straks lekker een pepermint koffie zetten hmmm.

Tot morgen maar weer.

1. Annie Smit:
    2 januari 2020
    Het was weer gezellig bij Wayne weer een mooi verhaal vind het altijd mooi om dat te lezen daar geniet ik altijd van en Wayne is altijd blij als jullie weer bij hem zijn . Groeten mam
  2. Pa:
    2 januari 2020
    Zo,weer spannend allemaal.Dus je weet nu wat je niet moet doen tijdens je bezoek.Maar ja dat wisten jullie natuurlijk allang.Als ik dit schrijf is Janine jarig.Vanuit Nederland van harte gefeliciteerd en nog vele jaren.En maak samen nog een paar dagen heul veul plezier.
  3. Johan van der Sleen:
    2 januari 2020
    Janine, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
  4. Jennie Meinen:
    2 januari 2020
    De 2de bezoekdag ook al weer achter de rug.De tijd gaat snel als jullie bij Wayne zijn. Leuk om de verhalen te lezen. Janine van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er maar een mooi feestje van.
  5. Lidy:
    2 januari 2020
    Weer mooi verhaal zussies. We krijgen mooi zo een beetje indruk hoe alles gaat als je op bezoek gaat. Janine gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag zussies.🖐