Dag 5 1e bezoekdag bij Wayne

28 december 2019 - Raiford, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we beide om half 6 wakker dus voor de wekker waren we er alweer uit. Die hadden we om 6 uur gezet aangezien we hier rond half 7 weg wilden rijden. Maakte niks uit als we eerder wakker waren dan gingen we gewoon eerder weg. Na een snel ontbijt zijn we in de auto gestapt en zijn we aan de 2 uur durende rit begonnen richting Raiford. Hier kwamen we rond half 9 aan . Er stonden nog een paar mensen buiten in de rij dus zijn netjes in de rij er bij gaan staan. En zoals altijd waren er weer dingen veranderd, bij binnen komst moesten we ons nummer laten zien en ons paspoort en toen kregen we ons papier , normaal moest je door een tralie hek heen en dan naar een ruimte waar je geld genoteerd werd en sieraden enz, nu moest je weer naar buiten toe waar aan de zijkant van het gebouw een deur was gemaakt en daar kwam je in dezelfde ruimte als anders , eerst door een detectie poort en waar je geld geteld werd, en je je paspoort inleverde kreeg je een bezoekers pasje . Toen door naar een aparte kamer waar je nog een keer gefouilleerd werd. En toen mochten we door lopen naar een overdekt gedeelte. Hier moesten we wachten want we werden onder begeleiding naar de death row bezoekers gedeelte gebracht. Dit duurde iets langer dan normaal aangezien het hek/deur kapot was en de monteur was er al mee bezig . Dus eerst een stukje om de omheining heen gelopen en via een andere deur de kooigang in gegaan.

En zo kwamen we toch nog in de bezoekers ruime terecht , en na een poosje wachten kwam Wayne ook al. We kregen tafel 6.  Wayne  was weer helemaal blij ons te zien en gaven elkaar een dikke knuffel. Eerst hebben we een hele tijd zitten praten over van alles en nog wat. Toen zijn we betoverend doolhof gaan spelen Wayne kende het niet maar kreeg de smaak snel te pakken. Dit hebben we een paar keer gespeeld en toen zijn we weer phase 10 gaan spelen. We spraken ook nog even met JC en die zei al dat we hem waarscheijnlijk niet weer zouden zien aangezien zijn zaak binnen kort voorkwam en hij hoopte naar levenslang over geplaatst te worden, maar toen hoorde hij dat wij woensdagen  zaterdag ook nog kwamen en dan kreeg hij ook bezoek een van die dagen dus zei hij al dan spreken we elkaar dan wel weer. Mika kwam ook nog even bij Janine en die zei al dat hij het leuk vond om ons weer te zien . Tijdens ons bezoek is er voor 1 vrouw het bezoek eerder geëindigd ,ze waren betrapt op iets wat niet mocht, we wisten niet precies wat er was gebeurt maar de vrouw is meteen naar de uitgang begeleid en de man hebben ze me genomen en extra gefouilleerd, maar het bezoek was voor beide afgelopen. Deze twee zaten achter ons aan een tafeltje en het was ons niet opgevallen wel dat er op een gegeven moment veel bewakers liepen maar verder niet wel zagen we dat hun tafel nog vol met bordjes lag enz maar de persoonlijke spullen hebben ze waarschijnlijk mee genomen. Tja kun je wel mensen dat wij druk verdiep waren in onze spelletjes die wij speelden. De tijd vloog voorbij en voor we het wisten moesten we alweer afscheid nemen van Wayne. Maar woensdag zien we hem weer.

We hadden besloten voor we weer naar ons huisje zouden rijden nog even bij de walmart in Macclenny te stoppen en daar kon ik dan ook weer even tanken want de auto kon wel weer wat gebruiken. En toen onderweg nog even in Valdosta gestopt om foto's te maken van de mooie kerstversiering op het midden van het pleintje. En toen door naar huis waar we burrito's hebben gegeten en salade. Nu snel even het verhaal schrijven en dan lekker weer bank hangen.

1. Pa:
    29 december 2019
    Zo dan,de eerste bezoekdag weer achter de rug.En je gaat nu nog twee keer?Heb je hem de groeten nog gedaan van ons.En Janine maar weer oefenen met mooie spelletje.Ik ga zo weer naar bed.Maak nog een paar dagen plezier met z'n tweeén.Tot horens.
  2. Annie Smit:
    29 december 2019
    Dus jullie hebben weer een mooie dag gehad bij Wayne ,en samen weer een spel gespeeld mooi stuk heb je weer geschreven vindt het mooi om te lezen

groeten Mam
  3. Jennie Meinen:
    29 december 2019
    Leuk de eerste bezoekdag bij Wayne.
    Kende hij je wel Diana met je bos krullen?
    Zo zie je maar elke keer weer iets anders als jullie naar binnen gaan.
    Maar wel veel gelachen denk ik.
    Tot het volgende verhaal maar weer veel plezier.
  4. Dini:
    29 december 2019
    Dat was weer een boeiend verslag, Diana. Dat de ingang veranderd is zeg, wat merkwaardig. Maar het zal wel nodig zijn geweest. Best kans dat jullie William woensdag ook nog zien , want hij is gauw jarig en dan komt zijn broer altijd. Als dat zo is doe hem dan aub mijn groeten. Wat was dat nu met die vrouw, kende je dat stel?
  5. Diana:
    30 december 2019
    Als ik William herken zal ik hem de groeten doen. Nee die vrouw kende ik niet.
  6. Lidy:
    30 december 2019
    Mooi verslag zussies. Kijk weer uit naar volgende verslag.