Bijna zover

12 december 2017 - Hoogeveen, Nederland

Het is bijna zover dat we weer naar Florida vliegen.

En veel dingen weer op een lijstje staan die we willen doen en natuurlijk ook weer Wayne bezoeken.

Ik was eerst niet van plan het online dagboek bij te houden aangezien het vaak op hetzelfde weer neer komt wat we doen, winkelen, winkelen en Wayne bezoeken en winkelen.

Maar  ik was van plan wel een beetje een verslag bij te houden voor iemand die geen internet heeft en die altijd de verhalen van Janine en mij volgt.

Dus toen verschillende mensen vroegen als ik weer een online dagboek bij ging houden,toch weer besloten het toch maar weer te doen.  Kan zijn dat ik niet elke dag ga schrijven maar dat zien jullie van zelf dan wel.

Ik verwacht wel mensen die dit lezen en die ik de link gegeven heb nadat ze het gevraagd hadden wel een reactie achter laten, want de laatste 2 jaren heb ik het dubbel aantal mensen de link gegeven maar van de helft een reactie terug mogen ontvangen.

Klinkt misschien niet aardig maar als mensen een link vragen vind ik het juist leuk dat je ons volgt maar dan een reactie terug vinden wij ook leuk.

---------

De eerste reis ellende hebben we alweer achter de rug.

Het bleek dat onze heen reis een tussen stop in Engeland zou maken, geen probleem .Maar wat bleek nou wij zouden op Londen city airport landen en onze vervolg vlucht naar Orlando was op Londen Gatwick.  Dit had het reisbureau even vergeten te melden en zag ik per toeval vorige week pas. Na veel mailen met de vraag als wij niet een vlucht naar Gatwick zelf konden krijgen kregen wij het antwoord terug van nee je kunt een taxi nemen je hebt genoeg overstap tijd. Mooi niet wij hadden terug gemaild dat zij zo'n stomme pakketreis voor ons samen gesteld had dus zij zouden met een oplossing moeten komen. Nou konden we in een keer met het openbaar vervoer gaan en zij zouden dit betalen, dus geen taxi zoals ze eerst zeiden.  Eerst waren we boos maar na een poosje hadden we zoiets van we laten dit niet verpesten door zo'n reisbureau . Dus op onderzoek uitgegaan en nu gaan we met de metro van Londen city airport naar Victoria station en vanaf Victoria station met de Gatwick express (trein) naar Gatwick airport.  Zelfs de terugreis hadden ze geweldig mooi samen gesteld we zouden met de 1e vlucht rond 9 uur landen en onze 2e gedeelte zou vertrekken om 7 uur....euhhh..wij kunnen  maar op 1 plek tegelijk zijn hoor, dus dat hadden ze nadat wij gemaild hadden ook even veranderd.  We hadden bij KLM/Delta gekeken als nu alles goed was en dat klopte kijk ik bij het reisbureau bij ons pakket staat er een heel andere vlucht en andere tijden. Ja weer een mail gestuurd dat ze het nu is een keer op orde moeten maken dat we over een paar weken al gaan en dat we geen gezeur willen hebben meer maar duidelijkheid. Krijgen we een mail terug dat we altijd de site van KLM/Delta in de gaten moeten houden en niet wat zij hebben staan bij ons reispakket.

Conclusie......wij boeken volgende keer gewoon rechtstreeks bij KLM

En niet meer bij dit waardeloze reisbureau.

Dus al met al hebben we heel erg veel zin in onze vakantie.