Dag 5 Diana's verjaardag + pasen

16 april 2017 - St. Augustine, Verenigde Staten

Vandaag is het Diana's verjaardag.

Ik had gisteravond de kamer al een beetje versierd, zodat er toch nog iets aan Diana's verjaardag gedaan werd.

Vanmorgen weer vroeg opgestaan en ontbeten.

We zijn naar het historische centrum van St. Augustine geweest.

Omdat er vanmiddag een paasparade zou zijn werd er een drukte verwacht.

Voor vandaag hadden wij ook kaartjes voor het treintje dat door St. Augustine rijdt.

Dat was ons geluk, want daardoor konden wij in het centrum parkeren op het terrein van de Red Train.

Om 9 uur begonnen de treintjes te rijden en wij waren er iets over 9.

We zijn eerst even naar binnen gelopen om de reservering te bevestigen en daarna kunnen wij 3 dagen lang onbeperkt gebruik maken van het treintje.

Het treintje rijdt door het hele centrum en je kunt op verschillende plaatsen in en uitstappen.

We blijven a!tijd eerst een volle ronde zitten en genieten van het uitzicht.

Na een volle ronde zijn we uitgestapt bij Castillo de San Marcos.

Dit is een oud fort en de grootste bezienswaardigheid van St. Augustine.

Wij waren hier in al die jaren dat we hier komen nog niet heen geweest, omdat wij het niet zo interressant vonden.

Maar vandaag was er een speciale dag voor de nationale parken en daarom konden wij het fort gratis bezoeken.

En ja, als iets gratis is dan maken wij daar wel gebruik van.

Het fort was niet zoveel aan, maar we hebben mooie foto's kunnen maken en wij hebben het afvuren van een kanon meegemaakt.

Na het fort hebben we door de winkelstraatjes geslenterd en daarna weer een stuk met het treintje.

Bij The fountain of youth zijn we weer uitgestapt om wat te eten.

En toen was het tijd om ons klaar te maken voor de paasparade.

Vanmorgen om 9 zaten er al mensen langs de weg en dat terwijl de parade pas om 3 uur begon.

Wij hadden een mooi plekje gevonden op de rand van een fontijn.

Al gauw werd het drukker en vroegen mensen of ze bij ons mochten komen zitten.

Er hing een gezellig sfeertje en we hebben nog een heel gesprek gehad met een stelletje uit Canada.

Ook de andere mensen die er bij kwamen begonnen tegen ons te praten en het leek net of we met z'n allen op een gezellig buurtfeest waren.

Toen kwam de politie eraan en werd het hele centrum afgesloten.

En toen kwam de parade eraan.

Wat een feest was dat.

De deelnemers van de parade zijn lokale bedrijven en clubs.

Ze wensen je een "Happy Easter" en delen snoep en andere dingen uit.

De hoogtepunten van de parade waren de politie en de marchingband.

De politie voerde op de motors een show op en zij hadden ook een mooie gepimpte politieauto bij hun.

De marchingband bracht met hun muziek de sfeer er helemaal in.

Als ze op die trommels sloegen dan denderde dat geluidt door je lichaam.

Echt super om mee te maken.

Ook was een een praalwagen van een piratenschip.

Als ze de kannonnen afschoten dan knalde het door de straten.

De ophef die er van te voren over de parade was gemaakt kan ik nu helemaal begrijpen.

Dit moet je gewoon een keer meegemaakt hebben.

We stonden vlakbij de plaats waar we onze auto geparkeerd hadden en toen de parade voorbij was konden we ook weer met de auto weg.

Bij het hotel aangekomen zijn we weer naar het zwembad gegaan.

Nu gaan we nog even eten en dan maar lekker relaxen.

Janine

1. Pa:
    17 april 2017
    Dus,weer nieuwe dingen meegemaakt.Leuk man om eens weer wat nieuws mee te maken.Nou heb je ook gezongen voor Diana,of is dat er bij in geschoten.Och kan altijd nog.Verder weer een mooi verhaal.En nog een paar dagen volop genieten.
  2. Annie Smit:
    17 april 2017
    Jullie hebben weer heel wat beleeft ,als ik dat zo hoor moet je het zelf bij geweest zijn om het mee te maken.En de rit met het treintje was dus ook weer mooi om alles weer te kunnen bekijken
    Dus Diana heeft een fijne verjaardag gehad.

gr.Mam
  3. Sandra Boer-Smit:
    17 april 2017
    Wat een belevenis was dat zeg. Dat zo te lezen is het net of je er bij bent.
    Die ervaring hebben jullie er weer bij en hebben jullie weer van kunnen genieten.
  4. Jennie Meinen:
    17 april 2017
    Wat leuk om zoiets mee te maken.
    En gezellig met het treintje reizen.
    Zijn weer leuke foto's.Diana leuke verjaardag gehad?
    Jennie