Dag 8.......Dag 3 van onze 3 daagse treinticket dag

27 april 2016 - St. Augustine, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we pas tegen 8 uur wakker dat is voor ons nu wel even uitslapen.

Na ons hebben aangekleed zijn we naar het ontbijt gegaan en weer genoten van een heerlijk ontbijt.

Niet extreem uitgebreid maar wel lekker.

Hierna zijn we naar de kamer gegaan onze spullen gepakt en weer op weg naar het treintje .

Wat vandaag onze laatste dag word om ons lekker rond te laten rijden.

Toen we al in stapten herkende de chauffeur Victor ons alweer en begroete ons uitbundig.

Na een rondje met hem te zijn geweest zeiden we al tegen elkaar dan gaan we er bij Ripleys uit en dan gaan we even foto's daar nemen.

Maar we hebben de plannen gewijzigd en zijn er bij “The Mission Nombre de dios” uitgegaan en hebben hier foto's gemaakt.

Na foto's gemaakt te hebben zijn we lekker op een bankje gaan zitten in de schaduw wachten op het treintje.

Op een gegeven moment kwam er een school bus aan met kinderen die hebben hier ook geregeld een uitje.

Wat ons opviel is dat de kinderen hier heel rustig zijn niks geen geschreeuw ,ren, geklier.

Totaal niet wel lachen en praten maar niet uitbundig zoals het vaak wel in Nederland gebeurt als school kinderen een uitje maken, grappig om te zien dat de leraren hier de kinderen dus wel goed onder controle hebben :-)

Het treintje kwam er ook al snel weer aan en zijn weer ingestapt en zeiden al dan gaan we er nu wel bij Ripleys uit ...en Believe it or not (geloof het of niet) we hebben weer de plannen gewijzigd.

Want toen we bij een punt een andere chauffeur Benji kregen hadden we al door dat dit een grappen maker was aangezien we meteen al een opmerking kregen dat we meer moesten lachen.

Dus zeiden we al dat kan lachen worden dus met deze chauffeur zijn we nog een keer het rondje gegaan en wat hebben we een lol gehad met deze man.

Hij kon soms opmerkingen maken die net tegen het randje aan zaten maar wat hebben we een lol gehad , als we bij een restaurant langs reden waar mensen zaten te eten of even wat te drinken dan maakte hij een grapje over deze mensen.

Dus dat was weer een andere versie van het historische gedeelte van St. Augustine.

Bij Ripley weer aangekomen te zijn voor de 3e keer zijn we uitgestapt en hebben we hier foto's gemaakt buiten.

Hier zijn we niet naar binnen gegaan aangezien Janine en ik dat niet zo interessant vinden.

Van Ripleys zijn we lopend naar de stadspoort gelopen en hier hebben we ook foto's gemaakt.

Na de foto genomen hebben zijn we st George street weer in gelopen, dit is zo relaxt lopen tussen de knusse winkeltjes door, en aangezien het alweer 1 uur was hebben we hier een lekker vanille ijsje genomen met een siroop van watermeloen en groene appel.

En heerlijk in de schaduw gezeten het op gegeten.

Na het ijsje op gegeten te hebben zijn we weer bij een punt waar het treintje stopt gaan staan, hier stond ook een brieven bus dus nog meer brieven in de bus gedaan .

Lang wachten hoefden we niet want het treintje kwam er al weer aan.

En nu op weg naar de Distillery, waar ze rum,whiskey,gin en wodka maken.

Hier aan gekomen moesten we 20 minuten wachten maar dat ging wel snel.

Eerst kwamen we in een gedeelte waar ze een film lieten zien van 5-10 minuten ongeveer.

En toen mochten we de fabriek gedeelte in waar ze druk aan het werk waren en waar alle tonnen met drank staan.

Hierna kwamen we bij het proef gedeelte , hier hebben we 2 mixjes geproefd de eerste was Florida mule en de tweede was New world gin & tonic.

De eerste vond ik niet zo geweldig en de 2e kon er mee door.

Hierna kwamen we in het winkeltje waar je de drank en allemaal andere dingen kon kopen.

In dit winkeltje kon je ook nog rum met ananas/limoen proeven, en dit was lekker joh.

Na dit gedaan te hebben zijn we weer naar buiten gelopen waar het rode treintje net weer aan kwam rijden.

Vanaf dit punt zijn we naar het punt gereden waar we vanmorgen ingestapt waren, mooi tegen over ons hotel.

Hier zijn we weer uitgestapt aangezien we genoeg gezien en gedaan hebben.

En nu zijn we lekker aan het bijkomen in de kamer.

Even wat lekker eten en drinken en lekker luieren , heerlijk.

Tot morgen dan maar weer.