Dag 8.......Dag 3 van onze 3 daagse treinticket dag

27 april 2016 - St. Augustine, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we pas tegen 8 uur wakker dat is voor ons nu wel even uitslapen.

Na ons hebben aangekleed zijn we naar het ontbijt gegaan en weer genoten van een heerlijk ontbijt.

Niet extreem uitgebreid maar wel lekker.

Hierna zijn we naar de kamer gegaan onze spullen gepakt en weer op weg naar het treintje .

Wat vandaag onze laatste dag word om ons lekker rond te laten rijden.

Toen we al in stapten herkende de chauffeur Victor ons alweer en begroete ons uitbundig.

Na een rondje met hem te zijn geweest zeiden we al tegen elkaar dan gaan we er bij Ripleys uit en dan gaan we even foto's daar nemen.

Maar we hebben de plannen gewijzigd en zijn er bij “The Mission Nombre de dios” uitgegaan en hebben hier foto's gemaakt.

Na foto's gemaakt te hebben zijn we lekker op een bankje gaan zitten in de schaduw wachten op het treintje.

Op een gegeven moment kwam er een school bus aan met kinderen die hebben hier ook geregeld een uitje.

Wat ons opviel is dat de kinderen hier heel rustig zijn niks geen geschreeuw ,ren, geklier.

Totaal niet wel lachen en praten maar niet uitbundig zoals het vaak wel in Nederland gebeurt als school kinderen een uitje maken, grappig om te zien dat de leraren hier de kinderen dus wel goed onder controle hebben :-)

Het treintje kwam er ook al snel weer aan en zijn weer ingestapt en zeiden al dan gaan we er nu wel bij Ripleys uit ...en Believe it or not (geloof het of niet) we hebben weer de plannen gewijzigd.

Want toen we bij een punt een andere chauffeur Benji kregen hadden we al door dat dit een grappen maker was aangezien we meteen al een opmerking kregen dat we meer moesten lachen.

Dus zeiden we al dat kan lachen worden dus met deze chauffeur zijn we nog een keer het rondje gegaan en wat hebben we een lol gehad met deze man.

Hij kon soms opmerkingen maken die net tegen het randje aan zaten maar wat hebben we een lol gehad , als we bij een restaurant langs reden waar mensen zaten te eten of even wat te drinken dan maakte hij een grapje over deze mensen.

Dus dat was weer een andere versie van het historische gedeelte van St. Augustine.

Bij Ripley weer aangekomen te zijn voor de 3e keer zijn we uitgestapt en hebben we hier foto's gemaakt buiten.

Hier zijn we niet naar binnen gegaan aangezien Janine en ik dat niet zo interessant vinden.

Van Ripleys zijn we lopend naar de stadspoort gelopen en hier hebben we ook foto's gemaakt.

Na de foto genomen hebben zijn we st George street weer in gelopen, dit is zo relaxt lopen tussen de knusse winkeltjes door, en aangezien het alweer 1 uur was hebben we hier een lekker vanille ijsje genomen met een siroop van watermeloen en groene appel.

En heerlijk in de schaduw gezeten het op gegeten.

Na het ijsje op gegeten te hebben zijn we weer bij een punt waar het treintje stopt gaan staan, hier stond ook een brieven bus dus nog meer brieven in de bus gedaan .

Lang wachten hoefden we niet want het treintje kwam er al weer aan.

En nu op weg naar de Distillery, waar ze rum,whiskey,gin en wodka maken.

Hier aan gekomen moesten we 20 minuten wachten maar dat ging wel snel.

Eerst kwamen we in een gedeelte waar ze een film lieten zien van 5-10 minuten ongeveer.

En toen mochten we de fabriek gedeelte in waar ze druk aan het werk waren en waar alle tonnen met drank staan.

Hierna kwamen we bij het proef gedeelte , hier hebben we 2 mixjes geproefd de eerste was Florida mule en de tweede was New world gin & tonic.

De eerste vond ik niet zo geweldig en de 2e kon er mee door.

Hierna kwamen we in het winkeltje waar je de drank en allemaal andere dingen kon kopen.

In dit winkeltje kon je ook nog rum met ananas/limoen proeven, en dit was lekker joh.

Na dit gedaan te hebben zijn we weer naar buiten gelopen waar het rode treintje net weer aan kwam rijden.

Vanaf dit punt zijn we naar het punt gereden waar we vanmorgen ingestapt waren, mooi tegen over ons hotel.

Hier zijn we weer uitgestapt aangezien we genoeg gezien en gedaan hebben.

En nu zijn we lekker aan het bijkomen in de kamer.

Even wat lekker eten en drinken en lekker luieren , heerlijk.

Tot morgen dan maar weer.

~Diana~

1. Willem van der weide:
    Hallo Diana&Janine,
    Weer een mooi verhaal,en mooi weer.
    Hier is het pet,regen regen!!!!!
    groetjes
  2. Annie Smit:
    28 april 2016
    Dat was weer een mooi verhaal ,dus jullie hebben wel lol gehad,is ook een mooie rit zo met dat treintje en die mooie huizen daar heb het filmpje gezien jullie hebben een fijne vakantie daar met veel zon en plezier vind ik mooi voor jou en Janine.
  3. Geesje de Jong:
    28 april 2016
    Mooi verslag meiden en leuke foto's, geniet van jullie vakantie!
  4. Greanne:
    28 april 2016
    Het leest allemaal zo leuk weg, dat je bijna zin krijgt om ook heen te gaan!
    Geniet ervan nog even.
  5. Ineke Degreef:
    Hallo dames,
    Ik geniet weer mee van jullie reis,verhalen en het bekijken van de foto's.
    Nog veel plezier.
  6. Ina Brinkman:
    Hoi Janine en Diana,
    Wat weer een leuk verhaal, het is net of we er bij zijn zo vertellen en schrijven jullie het. Gisterenavond gebingood met je vader en Sandra. Je vader had net als altijd een zeepje gewonnen bij de verloting en jammer genoeg niets met de bingo terwijl Sandra toch goed oplette of hij geen bingo had en het zelf niet zag. Sandra had een mooi koffiepakket en ik een rollade. Er werd nog wel gevraagd waar jullie waren.
    Geniet van jullie vakantie
  7. Pap:
    28 april 2016
    Dus,dat was weer dolle pret met jullie in de trein.
    Jullie gaan morgen zeker de hele dag rondjes rijden
    met die aardige trein bestuurder.
    Dus voor Janine mooi plekje daar om te wonen.
    Geen last van schreeuw kinderen.
  8. Sandra Boer-Smit:
    Dag zussen.
    Dit keer een latere reactie van mij dan anders.
    Vanmorgen boodschappen doen met moeders en daarna koffie gedronken.
    Om kwart over 12 naar huis en rond 10 voor 1 met Richard met spoed naar de huisarts. Acute buikpijn links onder in de buiken kon haast niet lopen van de pijn. Gelukkig viel het mee en heeft hij tabletten gekregen om de darmen rust te geven.
    Het was een acute aanval van darmkramp en het gaat nu weer aardig goed met hem.
    Zo zie je maar weer dat je niet op vakantie hoeft om iets te beleven:-)
    Al vindt ik jullie belevenissen wel leuker.
  9. Diana:
    29 april 2016
    Wij bezoeken Wayne 3 keer. Zaterdag is zijn vaste bezoek dag en de zondag hebben we extra aangevraagt.
  10. Jennie Meinen:
    30 april 2016
    Lijkt me leuk met een treintje de omgeving te bekijken.
    Geniet maar lekker.