Dag 12 Laatste bezoekdag bij Wayne

23 april 2017 - Raiford, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we weer voor de wekker wakker dus zijn we er toen maar uit gegaan.

En om half 7 zaten we al aan het ontbijt, dus mooi op tijd weer.

Iets over 7 zijn we hier weg gereden richting Raiford.

En tegen 10 over 8 reden we de parkeerplaats op bij de gevangenis.

De mensen stonden nog in de rij dus we zijn netjes achter aan gaan sluiten.

Nog even iemand gefeliciteerd die ook deze week jarig was geweest en voor we het wisten konden we weer naar binnen.

Het was wel even afwachten aangezien ik de extra bezoek dag wel aangevraagd had, maar was vergeten een week voor we de extra bezoek dag hadden als het nog wel door ging.

Dus toen ze een ander papier er bij pakte die ze in zou vullen was het gewoon even afwachten wat er ging gebeuren.

Maar er was niks aan de hand het was nu een papier geworden zonder onze foto's erop.

We hadden ook niks er over verteld dat ik vergeten was nog een mail te sturen , je moet nooit slapende honden wakker maken.

Maar we mochten door, weer naar de kamer waar het geld en alles genoteerd werd, toen naar het fouilleren.

Daarna paspoort inleveren , en hier zagen we dat de groep net vertrok buiten naar deathrow.

Dus de gevangen bewaarder zei al ik zal het even snel doen dan kunnen jullie je bij de groep voegen.

Snel kek hij even de ruimte in en zei ik loop wel even mee, hij riep een vrouwelijke bewaker die achter aan liep dat wij ook nog mee moesten en we konden zo bij de groep aansluiten, zo erg hard liepen de laatste mensen toch niet.

En ons werd tafel 6 toegewezen, 1 van de favoriete tafels van Wayne aangezien hij dan bij een raam zitten zo nog even naar buiten kan kijken.

En al snel kwam hij de ruimte ook in lopen, waar we een dikke knuffel van hem kregen en weer onze dagelijkse potjes gin rummy gingen spelen.

Tussen door werd er wat gegeten en gedronken en natuurlijk veel gelachen.

Het viel ons op dat er steeds weer mensen bij kwamen en op een gegeven moment waren er nog maar 4 tafel vrij dus lekker gezellig druk.

Ook nog even met Wizard en Denise gesproken die waren ook in de bezoek ruimte. En Wizard zag er goed uit vorig jaar zag hij er slecht uit maar nu had hij weer wat kleur op zijn gezicht.

Na een poosje zijn we het spel uno gaan doen wat een erg lachwekkend kaartspel is aangezien je denkt dat je bijna alle kaarten weg hebt gespeeld en zo zit je weer met je hand vol kaarten.

Hoe dichter het bij 3 uur werd hoe vervelender het word aangezien je weet dat je weer afscheid moest nemen.

Wayne maakte al een grapje dat hij wou dat hij klein was zodat we hem mee konden smokkelen in ons etui waar we het geld in hadden.

Iets voor drie zijn we dan toch maar richting de uitgang gaan lopen en nog even een dikke afscheid's knuffel geven, en toen liep Wayne richting de kleedkamer waar zij weer door moesten.

Toen wij daar nog even wat stonden te praten met anderen ,aangezien anderen nog afscheid aan het namen waren, kwam Wayne weer stiekem achter ons staan en zei al ik loop stiekem achter jullie aan naar buiten(kon dat maar :-)  )

Maar ja dat gaat weer niet dus weer elkaar even vast pakken en stevig knuffelen, hij wenste ons een goeie en boven al veilige terug reis en wij zeiden tot de volgende keer.(altijd vervelend dit afscheid die laatste dag)

Toen we door de kooi gang terug liepen naar de uitgang hebben we nog even met een vrouw wat gekletst die we kennen van het bezoeken ze zei al wat hebben jullie veel dingen ondernomen hier in de tijd dat jullie in Florida waren.

En tijden het kletsen kwamen we bij het gedeelte aan waar we ons bezoekers papier weer inleverden ,ons paspoort weer terug kregen en alle dingen weer gecontroleerd werden als alles wat we mee hebben genomen ook weer terug kwam van sieraden enz.

Buiten hebben we afscheid genomen van die bekende en toen zijn we weer terug naar het hotel gereden.

Hier doen we vanavond niet veel meer lekker relaxen en we zien wel hoe laat we naar bed gaan.

Morgen tegen de middag vliegen we pas dus kunnen rustig aan doen, het is ongeveer 2 uur rijden naar het vliegveld in Orlando.

Ik weet niet als ik morgen nog tijd heb om een stukje te schrijven anders word het pas dinsdag aangezien we dan s'morgens weer landen op Schiphol.

En we hebben niet veel overstap tijd om rustig aan te doen (gelukkig niet zo zijn we sneller thuis)

Tot waarschijnlijk dinsdag dan maar.

~Diana~

1. Pa:
    24 april 2017
    Dus de Old Wizard ook nog gesproken.Altijd mooi om oude bekenden te zien.En nu maar langzaam klaar maken voor de terug reis.Ik wens jullie een veilige en goede terugreis en tot morgen.
  2. Annie Smit:
    24 april 2017
    Weer een mooi verhaal ,en dat je Wizard ook nog gesproken hebt en dat hij er weer beter uit zag dat is mooi.
    En dat jullie weer plezier hebben gehad met Wayne de tijd gaat dan snel dat jullie weer weg moeten.Ik wens jullie een goede terug reis toe en dat jullie weer veilig thuis komen.En tot morgen dan zien we elkaar weer.

gr. mam
  3. Henk en Ina:
    24 april 2017
    Zo, er even voor gaan zitten om terug te schrijven dan hebben jullie wat te lezen he voor de terug weg. Jammer he dat het al weer is afgelopen maar wel heel fijn dat jullie zoveel hebben kunnen ondernemen en ook 3x bij Wayne zijn geweest. Wat zal hij hier weer op kunnen teren en jullie natuurlijk ook. Als jullie er weer heen gaan zal hij hopelijk niet meer in dead row zitten. Ik weet niet wie Wizzard is maar bij deze naam denk ik aan Wizard off Oz maar ik hoor het wel wie of het is. Ja en Uno ken ik ook speel ik met de kleinkinderen en ja denk je dat je bijna uit bent en hupsakee weer kaarten erbij. Gin rummy ken ik niet moeten jullie ons maar eens leren.
    Toch de steen weg gelegd voor een ander. Staat jullie te prijzen, ik geloof dat ik hem als aandenken gehouden had. Ja en straks alle aankopen in de koffer proppen je mag er wel op gaan zitten om deze dicht te krijgen. Hebben jullie wel een winterjas bij jullie want morgen is het hier 8 graden. Toch een paar dagen bijboeken? Een heel goede terug reis gewenst en we zien jullie gauw weer terug in ons fijn kikkerlandje
  4. Sandra Boer-Smit:
    24 april 2017
    Leuk dat jullie weer wat oude bekenden hebben gesproken.
    Jammer dat jullie vakantie en bezoekjes aan Wayne al bijna weer aan hun einde zijn.
    Dat betekend ook dat de verhalen stoppen en dat we jullie niet meer kunnen volgen.
    Lieve zussen ik wens jullie een hele goede reis terug en een veilige aankomst in Nederland/ Hoogeveen.
    We spreken elkaar dan gauw weer.
  5. Foka van der Sleen:
    24 april 2017
    Diana en Janine dank jullie wel dat we ' mee mochten reizen' Helaas weer afscheid moeten nemen van Wayne. Ik bid voor jullie dat jullie weer veilig mogen aankomen in Hoogeveen!
  6. Jennie Meinen:
    24 april 2017
    Ja aan alle leuke dingen komt een eind.En afscheid nemen is nooit leuk.
    Maar Wayne heeft weer 3 gezellige bezoekdagen gehad.
    Veilige reis terug.
    Jennie.