Dag 4 1e bezoekdag bij Wayne.

13 april 2019 - Raiford, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen hadden we de wekker om kwart over 6 gezet aangezien we niet precies wisten hoe lang we er over zouden doen om naar Raiford te rijden. Maar ik was alweer op tijd wakker dus de wekker kon weer uit. Een lekker makkelijk ontbijtje vanmorgen  en toen tegen kwart voor 7 reden we hier bij het huisje weg, geen snelweg maar gewoon wegen tussen en door leuke dorpjes en winkel straten en zo weer tussen de bossen door. We waren in 1 keer goed gereden en we reden op een gegeven moment door Raiford heen, waar we het winkeltje herkenden waar ik een paar jaar terug een jurk heb moeten kopen aangezien de kleding die ik aan had afgekeurd was. En zo reden we de parkeer plaats op , en waar ik tevens ook een meisje herkende die ook haar eerste bezoek had deze maand. Toen we naar het wacht gedeelte liepen herkende ze mij ook en hebben we een poosje wat staan kletsen, later kwam er ook nog en andere vrouw uit Nederland bij die wij kennen van onze eerdere bezoeken. Wij wisten niet van elkaar dat we heen zouden gaan dus dan was het wel weer leuk elkaar te spreken. En voor we het wisten liepen de 1e 5 personen het gebouw in om ons te melden, hier voor aan de balie moeten we onze paspoorten laten zien en een kaartje met onze persoonlijke code erop. Ook werden er weer nieuwe foto's van ons gemaakt , dit ging behoorlijk snel en al snel kregen we ons papier met de 3 foto's erop Wayne boven aan en de foto van ons er onder en dat we hem bezochten. En toen ging het eerste tralie deur open zodat we door konden lopen, hier aan een tafel zat een man die dingen opschreef, wat voor sieraden we droegen, als we een jas mee hadden, auto sleutels, en het geld hoeveel we mee hadden, de doorzichtige etui waar ons geld in zit. En dat was snel gedaan toen door naar een apart kamertje waar we door en vrouwelijke bewaker gefouilleerd werden, schoenen uit en onder de voeten gekeken, de rest van lichaam gefouilleerd. En toen dat klaar was weer door naar het volgende gedeelte, wachten tot het hek weer open ging en toen naar het gedeelte waar we zelf door een detectie poort heen liepen, schoenen in een bakje , etui met geld en auto sleutel en ons paspoort. En als het goed was paspoort inleveren en dan kregen we een bezoekers pasje wat we aan onze kleding moesten doen. Bij Janine ging het poortje bij haar been af dus die moest weer terug naar het fouilleer gedeelte om het te laten controleren , de bewaakster vroeg al als Janine toevallig een pen in been had of geopereerd was ofzo omdat het poortje daar af ging maar dat was niet het geval, wat het nou wel wat geen idee maar het was nagekeken dus Janine kon weer door. En zo konden we door het poortje , en iets verder op wachten tot een bewaker ons naar de bezoekers ruimte zou brengen. Dit duurde nog al lang voor er een bewaker kwam. De bewaker liep met ons mee door de kooigang die ons naar het deadrow gedeelte  bracht. Maar uiteindelijk kwamen we toch in de bezoekers ruimte waar we zagen dat de tafel van de bewakers veranderd was.  Het stond nu aan de zijkant bij het raam en op een verhoging. En er waren 3 tafel daar door weggehaald en Wayne had gehoord dat er weer 2 geplaatst zouden worden. Wij kregen tafel 14 toegewezen , en het duurde wel even voor Wayne kwam , uiteindelijk kwam hij daar eindelijk aan , met zoals altijd een lach op zijn gezicht. En nadat hij zich bij de bewakers had gemeld kregen we een dikke knuffel weer van hem. En voor we het wisten zaten weer weer gin rummy  te spelen. Te kletsen , eten, lachen en Wayne die weer ons graag mag plagen , maar later wel zeggen dat hij dat mag aangezien broers en zussen dat horen te doen. Tegen 12 uur was er weer een telling van al de gevangenen die in de bezoekers ruimte waren en dat aantal klopte. En toen mochten ze weer zitten en verder met ons spel kaarten, praten, lachen en eten. We hadden besloten deze dag geen foto's te nemen maar volgende week , en aangezien ze een nieuwe muurschildering hebben is dat ook weer mooi om is andere foto's te hebben. Toen het 3 uur was moesten we jammer genoeg weer afscheid nemen ,weer die dikke knuffel en weer terug door de kooigang naar het gebouw waar onze bezoekerspas weer omgewisseld werd naar ons paspoort en we weer naar buiten konden. Op de parkeer plaatst nog een poos staan praten met de twee andere nederlandse vrouwen die morgen nog een bezoekdag hadden en dan ook alweer naar huis zouden gaan op maandag. Hierna zijn we op de terug weg nog even langs een winkel gegaan en voor we het wisten waren we weer bij ons huisje rond 5 uur, we hadden besloten niks meer te doen lekkere gezellige relax avond.

Tot morgen

1. Pa:
    14 april 2019
    Dus,hij woonde daar nog wel.Ook weer mooi om veel bekenden te zien.Ook weer mooi om nu weer eens een rit vanaf een andere kant te maken.En nu maar genieten van de vrije zondag.
  2. Sandra Boer-Smit:
    14 april 2019
    De 1e bezoekdag is weer geweest en mooi dat alles goed is gegaan.
    Ook heel erg leuk om bekenden te zien en te spreken.
    Het verhaal was weer leuk om te lezen en zit weer met volle verwachting te wachten op de volgende
  3. Annie Smit:
    14 april 2019
    Was weer een mooi verhaal daar geniet ik altijd van ,en dat jullie zo veel plezier met elkaar hebben .Dat je daar ook weer bekenden spreek is ook mooi ,en dan weer in jullie huisje en lekker genieten en niets doen jullie hebben daar ook een mooi huisje en een mooi plekje lekker rustig geniet er maar van
    gr. Mam
  4. Jennie Meinen:
    14 april 2019
    Ook leuk om nou niet over de snelweg te hoeven rijden en mooi tussendoor.Zie je eens wat anders. Was weer een mooi bezoek bij Wayne, en gezellig met jullie 3en las ik. Bezoektijd vliegt voorbij.
    En bevalt het huisje waar jullie ziten?
    Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.
    Geniet ze.
  5. Diana:
    14 april 2019
    Huisje bevalt ons heel erg goed ,we zullen gauw wat foto's en filmpjes plaatsen