Dag 1.........Op weg naar Schiphol

20 april 2016 - Schiphol, Nederland

Vandaag is het dan zover, wij beginnen aan onze vakantie.

Allereerst willen wij iedereen bedanken die ons een goede reis en een goede vakantie heeft gewenst.

Vooral Grietje, die speciaal op ons gewacht heeft om ons een goede reis te wensen en een dikke kus te geven.

En Henk, die gisteravond nog even langs kwam om ons een goede reis te wensen en ons de stroopwafels te brengen die Ina hem voor ons had meegegeven.

En Jerrel die ons vanmorgen nog even een berichtje stuurde.

Het zijn van die kleine gebaren, maar die waarderen Diana en ik heel erg.

Vanmorgen waren we allebei al weer vroeg op.

Nog even de laatste dingen doen.

Heb ik alles wel ingepakt? Moet ik nog dingen doen?

En als je dan helemaal klaar bent dan kun je zitten wachten totdat je de honden naar het pension kunt brengen.

Ze kunnen daar vanaf 11 uur terecht.

We hebben de honden al op tijd in de auto gedaan en zijn naar het pension gereden

Dat ging allemaal probleemloos.

Al vinden wij het elke keer weer vervelend dat we ze weg moeten brengen.

Vooral omdat tijdens onze vorige vakantie Chico (mijn hond) in het pension is doodgegaan.

Hier kon niemand iets aan doen, maar je denk er wel steeds aan al je de honden weer wegbrengt.

Toen we op de terugweg waren zagen we dat er aan de andere kant van de snelweg een ongelukje was gebeurd, waardoor het verkeer stil stond.

Waarschijnlijk is dit gebeurd toen wij er op de heen weg net voorbij dit punt waren en hebben dus gelukkig hier geen vertraging door opgelopen.

Toen we weer thuiswaren hebben we direct de spullen gepakt en zijn naar de bushalte gelopen.

We hoefden niet lang te wachten en de bus heeft ons naar het station gebracht.

Ook op het station hoefden we niet lang te wachten.

En de treinreis ging ook snel.

Op Schiphol aangekomen zijn we naar de GWK balie gelopen.

We hadden onze Amerikaanse Dollars al online besteld en konden die dus zo ophalen.

De vrouw achter de balie was erg vriendelijk en maar maakten toch wel een domme fout.

Ze zei dat Diana 550 dollar had besteld en toen ze het geld voor Diana uittelde gaf ze haar 500 dollar.

Ik twijfelde of het wel goed was en vroeg of het wel klopte.

De vrouw schrok er erg van dat ze de fout maakte, maar we hebben er een grapje over gemaakt en alles werd weer opgelost.

Toen we allebei ons geld ontvangen hadden zijn we op zoek gegaan naar de servicebalie van Delta airlines.

We hebben onze tickets via Expedia geboekt, maar sinds we geboekt hadden hebben we meerdere veranderingen gehad in de vluchttijden.

De vluchttijden die we nu hadden waren heel ongunstig.

We zouden rond middernacht in Daytona beach landen en dan moesten we ook de huurauto nog voor 12 ophalen.

We hadden al contact opgenomen met Expedia maar die heeft een verschrikkelijk slechte klantenservice.

Op de e-mails die wij stuurdenkregen we meestal geen antwoord.

En als we dan al eens antwoord kregen dan was het iets wat we helemaal niet gevraagd hadden.

Uiteindelijk konden ze de laatste vlucht van ons, die van Atlanta naar Daytona beach wel verzetten naar een eerdere vlucht, maar dat zou ons 120 dollar per persoon kosten en daar konden nog extra kosten bijkomen.

Dus wij hadden het helemaal met Expedia gehad.

Het enigste wat we nog konden proberen was naar de vluchtmaatschappij gaan.

Dus dat hebben wij gedaan.

We konden geen balie van Delta Airlines vinden, dus zijn we naar de balie van KLM gegaan.

Zij werken samen met Delta airlines.

De vrouw achter de balie wou ons wel helpen.

Het enigste wat wij wilden was dat onze tweede vlucht verzet werd naar een eerdere vlucht.

Maar de medewerkster vond de vluchten zelf ook er onlogisch en heeft alles overhoop gegooid en veranderd. En het komt er op neer dat we morgen hier eerder vertrekken en al landen in Daytona Beach landen rond 5 uur 's middags I.p.v. rond middernacht.

En nu hebben we maar 3 uur overstaptijd I.p.v. 8 uur.

Waar Expedia dus zo moeilijk over deed, hebben ze bij KLM in een paar minuten kosteloos voor ons opgelost.

Ze heeft ons ook meteen alvast ingecheckt, zodat we dat zelf niet meer hoeven te doen.

Wat een geweldige service en wat waren wij blij met deze veranderingen.

We moeten nu wel morgen al om 6 uur op het vliegveld zijn, maar dat hebben wij er graag voor over.

Toen alles geregeld was zijn we opgelucht en blij naar de shuttles gegaan.

Ook hier hoefden we weer niet lang te wachten.

Naar maar 5 minuten waren we al bij het hotel.

Na ingecheckt te hebben en de kamer even bekeken te hebben zijn we de straat even over gestoken, naar de McDonald's.

Ook hier was de service weer goed.

We hadden bij de paal besteld.

Toen we klaar waren met bestellen kwam er in beeld dat het eten aan tafel bezorgd werd.

We hoefden alleen maar even aan te geven in welke zone we gingen zitten.

We hebben ervoor gekozen om lekker buiten in het zonnetje te gaan zitten.

Toen we het eten op hadden zijn we terug naar het hotel gelopen en hebben onze zwem spullen gepakt.

We zijn hier in het hotel naar het zwembad en de sauna geweest. Dat was wel even lekker.

Nu zijn we weer op de kamer.

We gaan nu nog even wat tv kijken en dan vanavond maar vroeg naar bed.

~Janine~

1. Geesje de Jong:
    20 april 2016
    Wat geweldig dat die mevrouw van KLM jullie vluchten kon omboeken. Goede vlucht morgen!
  2. Greanne:
    20 april 2016
    Wat fijn dat de reis omgeboekt kon worden!
    Kan me voorstellen dat de honden weg brengen wel even slikken was, gezien vorig jaar.
    Fijne avond verder en goede reis morgen dames!
  3. Pap:
    20 april 2016
    Ik zie het alweer,de dames Smit laten zich niet met een kluitje in het riet sturen.Ik wens j

ullie een goede nachtrust,pas goed op jezelf en op elkaar.Have a good fly tomorro.
  4. Annie Smit:
    20 april 2016
    Hoop dat het morgen allemaal goed gaat ,mooi verslag vind het altijd mooi om te lezen
    Ik wens jullie een veilige vlucht toe
  5. Corina:
    21 april 2016
    Oh dat ken ik ook... Stomme expedia!... Als zo makkelijk optelossen is.. Veul Plezier!
  6. Jennie Meinen:
    21 april 2016
    Dat was wel wachten toch vanmorgen? Hoorde ik van Sandra.
    Goede vlucht.
  7. Sandra Boer-Smit:
    21 april 2016
    Ja, hoor het zit jullie niet mee.
    Goed begin van de vakantie.
    Ik wens jullie verder meer geluk toe.