Dag 5 en 6 oudjaarsdag en nieuwjaarsdag 2e bezoek bij Wayne

1 januari 2018 - St. Augustine, Verenigde Staten

Dag 5.

Voor vandaag zondag hadden we wat dingen  op de planning staan, eerst wat caches zoeken en moesten wel 1 cache vinden aangezien we hier voor een extra badge zouden krijgen en tegen het einde van de middag naar beach blast off

Maar we zijn de morgen lekker rustig aan begonnen ,aankleden naar het ontbijt toe ,spullen pakken die we mee moesten hebben en toen op weg voor het cachen.

Nu zullen sommigen van jullie denken wat is dat. Maar dat is ene zoek spel wat Janine en ik in Nederland ook doen en dat is over heel de wereld dus kwam mooi uit hier in Palm Coast en omstreken is het dus ook te doen. We hadden als wat hint opgeschreven zodat we die bij ons hadden. En weer kom je op plekjes waar je anders niet zou komen. Nadat we weer wat gepakt hadden zijn we terug naar Palm Coast gereden naar de dollar tree, deze vlak bij ons hotel waren we nog niet geweest en dit bleek ook de grootste te zijn (wat erg nog meer spullen) . Even wat dingen gekocht en toen weer terug naar het hotel. Toen we bij de kamer aan kwamen was de temperatuur zo lekker dat we nog even bij  het zwembad gezeten hebben, niet gezwommen maar even liggen lezen. En toen klaar maken om naar de Beach Blast off te gaan in st.augustine. Dit is elk jaar op het strand van st.augustine er is van alles te doen voor jong en oud en live muziek en allemaal eet tentjes en dit leek ons wel is leuk om mee te maken. Echt een gezellige sfeer je hebt verschillende punten waar je je auto kon parkeren en je werd dan met een echte gele schoolbus naar het strand gebracht waar het feest was.  Dit allemaal koste niks, ja het eten en drinken als je dat wou hebben. Ik heb nog met een wedstrijdje mee gedaan met een vraag...de vraag was hoe heet de zeemeermin uit een disney film...antwoord Ariel....hier mee een mooi t-shirt gewonnen. Het grappige hier is je wacht niet tot 12 uur en wens dan elkaar een goed nieuwjaar het gaat hier gewoon de hele dag door als je iemand tegen komt.Dus de politie hielp ons de straat over en die zeiden het ook dus wij ook netjes happy new year. Na nog even wat rond gelopen te hebben zijn we bij het podium gaan staan en met de bandjes mee lopen schreeuwen/zingen en lol hebben.(wij zeiden al dat word morgen geen stem meer) er waren 3 bandjes de 1e "slang cover band" was wel leuk, de 2e "old enough to 2 know better "had leuke muziek maar de vrouw kon gewoon niet zingen en de 3e "hit parade" was ook weer leuk. Janine baalde aangezien die gehoopt had dat papercut er zou zijn maar die was er dit jaar niet bij.  Om half 9 zou de vuurwerk beginnen maar dit liep uit en pas tegen 20 over 9 begon het en een half uur mooi vuurwerk. Van ons mochten ze wel beginnen het werd op de avond zo koud dat we wel graag weer terug de warme bus in gingen. Het vuurwerk was echt mooi. Toen het vuurwerk afsteken afgelopen was zijn we weer richting de bus gelopen dit bleek in 3 rijen opgedeeld te zijn naar verschillende stops. De gele, roze en oranje, wij zaten in de roze. Langzaam aan kwamen we dichter bij de bussen en konden we instappen. En bij de auto aangekomen ging de verwarming hoog aan zo koud hadden we het. Na een half uurtje rijden kwamen we weer bij het hotel aan, alle bij hadden we het erg koud. Dus snel nog even onze fles champagne geopend en een goed nieuw jaar gewenst. En toen naar bed waar we achteraf s'morgens van elkaar hoorden dat we het gewoon koud hadden gehad s'nachts dus kou was gewoon het lichaam in gegaan. Maar we hadden een leuke avond gehad, echt een aanrader voor anderen.

Dag 6    2e bezoekdag bij Wayne.

Voor deze morgen hadden we de wekker weer gezet maar zoals altijd waren we voor de wekker wakker en dus zijn we er maar uit gegaan. Snel kleren uitzoeken en aankleden en op naar het ontbijt. En toen spullen pakken en op weg naar Raiford. Ik (Diana was al verkouden maar dat is er niet beter op geworden door die kou van gisteren) En nog hadden we het beide koud, en het gehoor was ook nog niet goed door al die harde muziek van de dag er voor. Maar toch op weg naar Wayne toe. Deze dag regende het dus we hadden de paraplu mee genomen voor als we in de regen bij de gevangenis moesten staan. Deze dag was het ook erg koud 3 graden ofzo er stond een koude wind. Bij de gevangenis aangekomen zijn we in de rij gaan staan en gelukkig konden we al snel naar binnen, waar het lekker warm was. De computer wat de papieren met onze foto's uitprint was kapot gegaan dus alles werd met de hand geschreven. Dus alles duurde iets langer. Toen naar het gedeelte waar alles opgeschreven werd en door naar het fouilleer gedeelte ,dit keer was er geen probleem.Paspoort inleveren en een bezoekers pas krijgen en toen wachten dat we begeleid naar het death row gedeelte werden. Hier aangekomen werd ons tafel 12 toegewezen. En het duurde niet lang dat Wayne ook al weer kwam. In de bezoekers ruimte hebben we Edward nog even een goed nieuw jaar gewenst dat vond hij helemaal mooi en schudde de hand, ook Wizard en Denise (zijn vrouw) hebben we hier gesproken hij bedankte nog voor de kerst kaart, van Denise hoorden we dat hij ziek was geweest dus niet een terug had gestuurd en wij zeiden al dat dat ook niet hoefde .Oh nog vergeten te vertellen gisteren liepen we op de beach blast off begint er op een gegeven moment een vrouw tegen ons te praten dat ze ons zaterdag gezien had dus wij zeiden al nee dat heb je vast mis, zegt ze jawel in de bezoekers ruimte in de gevangenis . Tja bleek dat wel te kloppen het was een vrouw uit Zwitserland die ook bij iemand op bezoek was geweest.Grappig dus die spraken we vandaag weer, ze had het ook mooi gehad op het strand en zei al dat ze ons wel gezien had op het grote scherm.We hebben deze dag weer uno gespeeld en weer lol gehad zoals altijd. Tegen half 3 eet Wayne altijd nog even een ijsje dat doet hij al vanaf de aller eerste dag dat ik hem alleen bezoek. Al is het nu wat minder hij heeft last van een tand aan de linker kant en koude dingen kan hij er slecht op verdragen. Na onze bezoek volgend weekend wil hij een afspraak maken voor de tandarts die ook op het terrein zit (ingang hier naar toe lopen wij altijd langs als we door de kooigang lopen) Hij wou het nu niet doen anders was hij bang dat hij voor ons de bezoekdag verpeste. En voor we het wisten was het alweer 3 uur en moesten we alweer afscheid nemen, dus weer die dikke knuffel en we zeiden tot zaterdag. Het terug lopen ging ook sneller en voor we het wisten stonden we weer in de kou buiten. Snel de auto weer in en de verwarming weer goed warm, waar is ons warme Florida gebleven:-(     Onderweg zijn we nog wel even gestopt om 1 cache te pakken en toen snel weer verder richting het hotel. Hier zitten we nu en hebben de airco aangezet maar dit keer op lekker warm. Vanavond doen we verder niks hangen op de kamer en warm morgen. Straks pakken we gewoon een lekkere warme beker mint chocolade melk met marshmallows.

Tot morgen maar weer

1. Pap:
    2 januari 2018
    Druk,druk,druk.Jullie komen haast dagen te kort.Als je maar geniet.Janine van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Dus nu eerst een paar dagen voor jullie zelf.In het volgende weekend weer naar Wayne.En dan zit het er zo weer op.
  2. Annie Smit:
    2 januari 2018
    Dus jullie hebben wel lol gehad samen ,het had wat warmer moeten zijn .En met Wayne weer plezier gehad ,jammer dat hij kiespijn had zal zaterdag wel wat beter wezen,hoop dat het wat warmer wordt voor jullie daar ,ach als je maar plezier plezier hebben.
    Was weer een mooi verhaal een fijne dag samen en geniet maar weer .

groeten Mam.
  3. Sandra Boer-Smit:
    2 januari 2018
    Volgende keer als jullie het weer erg koud hebben even lekker warm douchen, dat helpt vaak wel.
    Fijn dat jullie weer veel plezier hadden bij Wayne.
    Janine ook via deze weg gefeliciteerd met je verjaardag.
    Geniet er maar fijn van.

Groetsels Sandra
  4. Willem van der weide:
    Hallo Diana en Janine;

Janine gefeliciteerd met je verjaardag,
    Na het lezen, dacht ik die hebben het goed naar de zin.

Het weer niet zo erg goed, hier ook niet.

Maak nog maar veel plezier en een fijne vakantie verder.

Groetjes Willem&Henny
  5. Jennie Meinen:
    3 januari 2018
    Dus daar is het ook niet zo warm.Mooi vuurwerk. Zo te zien vermaken jullie je wel.
    gr Jennie.
  6. Corina:
    Niet warm!?

Moeten ze hier ook doen zulk oud en nieuw... Gewoon lekker optiet op bedde
  7. Dini:
    6 januari 2018
    Wat sneu dat jullie deze kou treffen, dat komt niet vaak voor. Die Zwitserse vrouw zal Susanne wel zijn. Zij was ook op bezoek. Is Denise's man ziek? Wat erg, dat wist ik niet.
    Wel een heel ander oud en nieuw viering dan hier, hè? Maar wel erg mooi. Gr. Dini