Dag 2 en dag 3

29 december 2017 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Donderdag morgen de reis naar Florida zou vandaag beginnen.

We waren beide om kwart voor 3 al wakker maar dat was niet erg we moesten op tijd er al uit aangezien onze shuttle die ons naar Schiphol zou brengen ons om 4 uur al zou weg brengen.

Dus om 10 voor 4 waren we uitgecheckt en zaten we netjes te wachten en we hadden het al gezien dat het weer slecht was natte sneeuw en regen maar dat bleek alleen bij ons hotel te zijn en bij Schiphol was er niks gevallen.

We konden nog niet de koffers inleveren dus hebben eerst nog even wat gegeten aangezien we nog niks gehad hadden. Na nog even gewacht te hebben konden we de koffers inchecken en hebben dat toen ook gedaan en zijn toen ook meteen door de douane gegaan.

Bij de gate zagen we al dat het boarden al uit liep dus zeiden al tegen elkaar dan zullen we ook wel later vertrekken wat later ook bleek,de bus die ons na het vliegtuig zou brengen kwam later dus daar lag het probleem.

Maar toen de bus kwam konden we iets later ook aan boord van vliegtuig gaan.

Hier zaten we gezellig naast elkaar want het was maar een klein vliegtuigje dus twee keer twee rijen.De eerste gedeelte van de vlucht duurde maar 1.15 uur dus mooie korte vlucht.En daarna begon het verplaatsen want we kwamen er per toeval achter dat de vlucht  van Amsterdam ons naar Londen city vliegveld bracht en we zouden vertrekken op Londen Gatwick.

Dus we hadden onze koffers opgehaald en zijn door de douane gegaan.

En toen kijken waar we bij de metro uit kwamen, op een gegeven moment hadden we dit gevonden en een aardige dame die er werkte had een beetje uitgelegd wat we moesten doen aangezien we verteld hadden waar we heen moesten.

En toen naar de metro toe wat behoorlijk druk was, wij namen de tweede maar want in de 1e kwamen wij niet bij in .Met de kaart in onze hand aangezien de dame had laten zien waar we over moesten stappen konden we alles bij houden als we goed gingen. En zo kwamen we bij Victoria station en vanaf hier zouden we met de Gatwick express rechtstreeks naar het vliegveld gaan. En hier aangekomen hebben we de koffers weer ingeleverd en wachten op de volgende vlucht.

Even naar huis gebeld om te laten weten dat de metro en trein goed was gegaan en dat we weer ingecheckt waren voor de vervolg vlucht. En voor we het wisten zaten we in het vliegtuig en begonnen we aan het laatste en langste gedeelte van de vlucht. We landen rond 4 uur op Orlando, toen door de douane en na snel de koffers ophalen en door naar Avis de verhuur auto ophalen. Hier was een aardige man die ons hielp en ook ons niks probeerde aan te praten en nog wat tips gaf hoe we beter konden rijden om de files te vermijden aangezien ze met de weg bezig waren te vernieuwen .(aardig dat hij het zei maar aangezien wij al besloten hadden de dag erna bij een winkel centrum langs te gaan zouden we toch die weg nemen) We mochten kiezen uit een grijze kia rio of een blauwe hyundai accent. Wij hebben voor de blauwe gekozen. Spullen in de auto en op weg naar de mccoy road in Orlando naar ons hotel sleep inn waar we 1 nacht zouden blijven. Hier waren we eerder geweest dus we wisten waar we langs moesten rijden om de tol weg te ontwijken. Aangekomen hebben we ons ingecheckt en we zeiden al we gaan bij het hotel lekker de hottub in , maar die bleek buitengebruik te zijn er zat een lint om heen. Dus hebben maar een lekkere warme douche ter vervanging genomen en zijn lekker op de kamer gebleven, en het ook niet al te laat gemaakt.

Dag 3

Vrijdag morgen we waren deze morgen weer op tijd wakker maar hebben goed geslapen.Na rustig aan te hebben gedaan zijn we naar het ontbijt gegaan en hebben we een goed ontbijt genomen.En toen weer terug naar de kamer en zijn tegen kwart over 9 weg gegaan.  Alle spullen weer in de auto en op weg naar het winkel centrum 15 minuten rijden ongeveer. Hier zijn we de bekende winkeltjes in gegaan en toen weer de auto in op weg naar Palm coast ongeveer 1.45 rijden.Hier hebben we nog weer wat gewinkeld en hebben nog wat te eten opgehaald. Grappig want bij de eerste dingen die we kochten zaten dingen voor pap en Richard (neefje) Ja als we koopjes zien laten we die niet liggen he. Het was nu rond 4 uur en zijn toen maar naar het hotel gegaan waar we de rest van de vakantie verblijven. De dame die ons hielp bleek ook Diana te heten en ze was erg behulpzaam en legde van alles uit. Snel alle spullen in de kamer gebracht en ons eten opgegeten wat we hadden mee genomen.

Wel even een nadeel om de vakantie te beginnen ik (Diana) ben snip verkouden geworden.Ik geef de airco in het vliegtuig de schuld aangezien ik die aan had staan.Dus vandaag allemaal spullen gekocht, tabletten voor verkoudheid, hoest snoepjes ,keel snoepjes en een doos tissues voor inde auto. Hoop wel dat dit snel over gaat. Het weer werkte vandaag ook niet mee het regende wat en was maar rond de 15 graden.

Nu nog even wat op bed hangen en morgen Wayne weer bezoeken.

1. Corina:
    30 december 2017
    Good moring!... Wat fijn dat de tussen stop goed verlopen is... Hopelijk knap je snel op.. Groetjes aan Wayne en een fijne dag als je dit leest
  2. Pap:
    30 december 2017
    Yep,dat was weer spannend allemaal weer nieuwe dingen.Maar ik geloof dat je de leukste dingen niet verteld hebt.Maarja je kunt ook niet alles vertellen.Misschien was het wel spannend om te vertellen dat je er bijna iemand aan de haak geslagen hebt in de metro.We wachtten wel weer op de volgende verhalen.
  3. Annie Smit:
    Groeten Mam
    Weer mooie verhalen is dus nog meegevallen met al dat over stappen naar andere vliegtuigen maar jullie zijn er toch gekomen .
    En alweer lekker aan winkelen geweest ,veel plezier bij Wayne en doe hem de groeten van mij.
  4. Jennie Meinen:
    30 december 2017
    Leuk dat de reis goed gegaan is, en nou heerlijk genieten.Hier bij ons regent het (zaterdag).Groetjes Jennie
  5. Dini:
    30 december 2017
    Heerlijk Diana en Janine, jullie zijn ter plaatse. Nu lekker genieten en groeten aan Wayne
  6. Ina Brinkman:
    30 december 2017
    Zo. Er maar even voor gaan zitten. Wij zijn gisterenavond terug gekomen. Vandaar dat ik nu reageer. Fijn dat jullie reis goed verlopen is. En ook van het
    Het ene vliegveld baar het andere. Ja en koopjes kunnen zeker niet blijven liggen. Gelijk hebben jullie. He Jan en Richard jullie zijn bofferds hoor.

Wat weer een mooie auto hebben jullie gehuurd. Wel balen dat het weer niet zo lekker is, 15 graden is niet lekker maar dat zal vast gauw veranderen.

Ben benieuwd hoe het weer bij Wayne is.

Ik ga straks naar de bingo de AHbonnen van 300 euro winnen. En natuurlijk oliebollen eten. Dat missen jullie nu of hadden jullie wat in de koffer gestopt.

Meiden geniet er maar met volle teugen van.
  7. Willem van der weide:
    hoi dames,

Alles weer goed verlopen,dat is belangrijk.

Dan weer wayne bezoeken,petje af voor jullie dat jullie dat doen.

Fijne vakantie samen.
  8. Sandra Boer-Smit:
    31 december 2017
    Goede reis gehad en nu de vakantie verder beleven.
    Met of zonder verkoudheid zal het wel leuk worden denk ik.
    Veel plezier saampjes!

Zusse