Dag 11... 2e bezoekdag bij Wayne

30 april 2016 - Starke, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we al weer op tijd wakker.

Kwart over 6.

Het ontbijt is pas om 7 uur, dus we konden even rustig aan doen.

Iets voor 7 zijn we alvast naar de ontbijtruimte gelopen, maar ze waren nog niet helemaal klaar.

Dus zijn we buiten nog even op een bankje gaan zitten en zijn we om precies 7 uur de ontbijtzaal in gegaan.

We hebben dit keer even snel gegeten, want we wilden op tijd weg.

Na het ontbijt zijn we ook meteen richting Raiford vertrokken.

Toen we aan kwamen bij de gevangenis stond er alweer een rij voor de ingang.

Toen we weer gecontroleerd waren konden we door de kooiengang naar death row.

We hebben voor de zekerheid nog even gevraagd of we begeleid werden naar death row of dat we er zonder begeleiding heen mochten lopen.

Dit keer hadden we geen escorte, maar de bewaker zei al dat als we begeleidt wilden worden dat er wel iemand was die met ons mee kon lopen.

Dit aanbod hebben we afgeslagen en zijn op eigen houtje door de kooiengang gelopen.

We hoefden niet lang op Wayne te wachten en we begroeten elkaar weer met een stevige knuffel.

We gingen meteen maar weer gin rummy spelen.

Tussendoor hebben we eten gekocht in het winkeltje.

Nou ja, winkeltje... het is gewoon een loket met tralies ervoor waar je eten en drinken kunt kopen.

Er is onderaan de tralies net genoeg ruimte om het eten onderdoor te schuiven.

In het winkeltje staat een gevangene van de langgestraften afdeling.

Dit jaar is er weer een nieuwe.

De vorige was een heel aardige man, maar deze is ook wel vriendelijk.

Hier kun je ook een bonnetje kopen waarmee je later foto's kunt laten maken.

Wij hebben gekozen voor 4 foto's.

Eén van ons drieën, één van Diana en Wayne, één van mij en Wayne en één van Wayne alleen.

In de bezoekersruimte staat een drankautomaat en een snoepautomaat en in het winkeltje kun je ijsjes en broodjes hamburger enz. bestellen.

Dus we hoeven niet te verhongeren op zo'n dag.

Maar Diana en ik eten meestal niet zoveel.

We mogen maar een bepaald bedrag meenemen de gevangenis in en wij gunnen Wayne het eten meer.

Wij kunnen wel weer eten als we uit de gevangenis komen.

Na weer een leuke dag gehad te hebben moesten we weer naar huis.

Onderweg hebben we bij Wendy's gegeten.

Toen we weer op de kamer kwamen, kwamen we erachter dat er dingen van onze kamer gestolen waren.

Gisteren waren we al een halfvolle zak chips kwijt.

Nou ja, dat kan gebeuren.

Maar vanmorgen wou Diana styling spray in haar haar doen, maar die was ook weg.

Nou ja, misschien ligt hij ergens tussen de andere spullen.

Dus we hadden al besloten om als we er weer waren de koffers maar eens goed door te zoeken, voordat we ergens een drama van maken.

Toen ik in de la keek waar we onze etenswaren bewaren, bleek ook dat er een taartje weg was.

En daarvan wisten we zeker dat die in de la moest liggen.

Toen we verder gingen zoeken kwamen we erachter dat er ook een tubetje met lotion weg was.

Het zijn allemaal maar kleine dingen, maar je moet gewoon met je poten van onze spullen afblijven.

Dus zijn we naar de receptie gegaan om er melding van te maken.

Zij vonden het erg vervelend en gingen meteen op zoek naar degene die onze kamer heeft schoongemaakt.

Ze zouden de manager van de schoonmaak op de hoogte brengen vanavond en hem morgen bij ons langs sturen.

We gaven aan dat we morgen niet in de kamer zouden zijn.

Maar ze zeiden dat hij morgenvroeg wel aanwezig zou zijn en dat we dan wel naar hem konden vragen.

Dus morgen voor het ontbijt gaan we eerst naar Jarrod om te praten.

Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt.

~Janine~

1. Sandra Boer-Smit:
    1 mei 2016
    Mooi verhaal meiden, alleen niet zo mooi van die diefstal.
    Ben benieuwd hoe dat afloopt.
    Wat een leuke foto's zijn er weer gemaakt van jullie.
    Alleen die baard staat voor geen meter bij Wayne, hij krijgt zo een hele oude kop.
    Zie ik het goed wordt hij een beetje grijs die baard?
  2. Annie Smit:
    1 mei 2016
    Het zit jullie ook niet mee hoor,maar hoop dat ze de dader vinden ze moeten met poten van een ander zijn spullen af blijven.Vind het baardje van Wayne heel mooi staat hem goed.Hoop dat jullie vandaag ook weer een gezellige dag samen hebben groet Wayne van mij
  3. Pap:
    1 mei 2016
    Ja,ze moeten met de vingers van jullie taartjes afblijven.Natuurlijk ook van de andere dingen.Hoop voor jullie dat dit op een nette manier opgelost word,anders moeten jullie dat maar even oplossen met meerdere stokslagen.
  4. Greanne:
    1 mei 2016
    Wat verstand van die schoonmaakster om die dingen te stelen! Goed dat jullie melding gedaan hebben hoor.
    Krijgt Wayne zelf ook deze foto's voor zijn cel? Dat zou mooi zijn!
    Mooi weer jullie avonturen te lezen.
  5. Truus:
    1 mei 2016
    Hoi dames, vanmorgen al jullie reisverhalen tot nu toe gelezen en de foto's bekeken. Heel mooi om op deze manier te zien wat jullie allemaal beleven.
  6. Dini:
    1 mei 2016
    Mooie foto's. Dus er is uit jullie kamer gestolen.Dat is niet slim van de schoonmaker/maakster. Die zal zijn of haar baantje wel kwijtraken.
    Fijne bezoekdag vandaag, en mochten jullie Giusi zien, willen jullie haar dan de groeten doen?
  7. Ineke Degreef:
    Hoi Dames,
    Dat is een nare ervaring. Hopelijk wordt het opgelost.
    En wat het baardje van Wayne betreft, ik vind dat het goed staan bij hem.