Dag 9 Ravine Garden State Park in Palatka

20 april 2017 - Palatka, Florida, Verenigde Staten

Vandaag waren we alweer vroeg wakker.

We zijn nog steeds niet gewent aan het tijdsverschil.

Na het ontbijt zijn we naar Palatka gereden, dat is ongeveer 40 minuten van St. Augustine.

Hier is het Ravine garden State Park.

Voor de mensen die hier ook wel eens in Florida komen is dit zeker een aanrader.

Je kunt met de auto door het park rijden en op verschillende plaatsen parkeren om foto's te maken of even op een bankje zitten.

Als je het iets actiever wilt maken kun je de ronde door het park ook wandelen.

En als je echt van avontuur houdt kun je de trails gaan lopen.

Dit zijn routes dwars door het ravijn, met scheve paden, los zand, uitstekende boomwortels en grote klimmen en afdalingen.

De entree voor het park is 5 dollar voor een auto.

Wij hebben eerst de ronde met de auto gedaan.

Daarna hebben we op de picknickplaats even wat gegeten.

En toen zijn we voor het zware werk gegaan en hebben de Spring trail en de Azalea trail gelopen.

Dat was zeker een pittig tochtje, maar wij vonden het leuk om te doen.

Onderweg hebben we nog 2 beschilderde stenen gevonden.

Die stenen zijn hier expres neergelegd, zodat andere mensen ze kunnen vinden.

Dit word in en rond St. Augustine gedaan door verschillende mensen.

Als je een steen vind mag je hem houden, maar je kunt hem ook weer op een andere plaats leggen, zodat andere mensen ze weer kunnen vinden.

Op de Facebooksite st auginstine rocks is hier meer over te lezen.

Leuk voor de mensen die ook weleens in St Augustine komen.

Hou je ogen open, ze kunnen overal liggen.

Ik heb mijn steen weer ergens anders in het park gelegd en Diana legt die van haar morgen ergens in St. Augustine neer.

Toen we weer op het startpunt aangekomen waren, hebben we ons eerst maar eens opgeknapt.

Onze kuiten waren helemaal zwart van het zand en de stof.

Toen we weer een beetje toonbaar waren zijn we weer richting St. Augustine gereden.

Nog even snel wat boodschapjes halen en dan naar het hotel.

Maar toen we bij Dollar tree aankwamen stond er allemaal politie en er kwamen er steeds meer bij.

Toen wij naar binnen wilden zagen we dat ze bij een vrouw en haar auto stonden.

Er stond een medewerker van Dollar tree bij en een boodschappenkar vol spullen.

Dus wij dachten nog dat ze misschien iets gestolen had.

Maar toen we de Dollar tree binnen liepen hoorden wij al wat er aan de hand was.

De vrouw had haar baby in de auto gelaten en was zelf uitgebreid gaan winkelen.

En dat terwijl het rond de 30 graden is.

Dan kun je wel nagaan hoe warm het in zo'n auto is.

Dat moet je dus hier niet flikken, want toen we weer buiten kwamen stonden er al 5 politieauto's en een ambulance.

In de winkel hadden ze het er al over dat de vrouw wel meegenomen zal worden.

Het kindje leek wel in orde, maar ja, zoiets doe je toch niet.

Bij het hotel aangekomen hebben het zwembad maar weer eens opgezocht.

En vanavond zullen we wel weer op tijd gaan slapen, want ook 's avonds zijn we nog niet aan het tijdsverschil gewent.

Janine

1. Pa:
    21 april 2017
    Zo,dit was weer vermoeiende dag.Maar toch weer wat nieuws beleefd.Mooi weer er bij ,wat wil je nog meer.Het was weer een mooi verhaal.Ga zo door.
  2. Sandra Boer-Smit:
    21 april 2017
    Zo dat was weer een mooie belevenis voor jullie.
    Hebben jullie toch weer wat mee gemaakt in jullie vakantie wat anders was.
    Leuk dat verhaal over die stenen.
    Ik denk dat ik hem mee genomen had en in de tuin zou leggen.
    Maar wat jullie gedaan hebben is ook leuk.
  3. Annie Smit:
    21 april 2017
    Jullie hebben weer leuke dingen gedaan en ook nog goed voor de lijn die wandeling .
    Dus jullie zien ook nog veel zo dat is wel mooi ,en we kunnen ook mee genieten van jullie verhalen.

gr. mam
  4. Henk en Ina:
    21 april 2017
    Wat een mooie belevenis. Ik zou de steen meenemen naar huis. Brengt vast geluk. Alle verhalen brengt het verlangen er ook eens heen te gaan. Ook iets voor jou Jan samen met Annie?
  5. Diana:
    21 april 2017
    Het is echt mooi hier ina als je ooit heen gaat zullen wij wel de mooiste dingen aan wijzen.
  6. Jennie Meinen:
    22 april 2017
    Had nog even jullie reisverslag bekeken . Wat een leuke foto`s lijkt me ook heel leuk zo`n
    tocht over allerlei paadjes door dat park.
    Groetjes Jennie