Dag 4 Eerste bezoek dag

30 december 2017 - Raiford, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we er om half 7 uit gegaan ,aangekleed en naar het ontbijt.

Snel wat gegeten en rond kwart over 7 hier weg gereden aangezien we ongeveer 1.30 moeten rijden naar Raiford toe.

Iets voor 8uur kwamen we bij de gevangenis aan, er stonden geen mensen meer in de rij dus we konden meteen naar binnen lopen.

Paspoort laten zien en onze persoonlijk nummer en kregen toen ons papier met de foto's erop en dat we Wayne kwamen bezoeken.

Toen door de eerste tralie deur en naar de ruimte waar alles werd opgeschreven wat we bij ons hadden zoals sierraden ,auto sleutels, jas geld enz.

Toen ze dat ingevuld hadden werden we apart genomen en gefouileerd.

Eerst Janine en toen ik.

Janine stond al te wachten bij het gedeelte waar we ons paspoort in zouden leveren en in ruil daarvan een bezoekers pas kregen.

Toen ik door het detectie poort ging ,ging het alarm af eerst dachten ze dat het mijn horloge was maar dat bleek het niet te zijn.

Dus mocht ik terug naar de fouileer ruimte , hier moest ik een papier tekenen dat ik toestemming gaf voor de komende fouileer methode.

Ik kreeg uitleg dat ik achter een scherm moest gaan staan en mijn blouse en bh uit moest doen en bh op de stoel moest leggen blouse weer aan en achter het scherm weg stappen en weer laten fouileren en ze controleerde mijn bh.

Raar want andere keren nooit problemen gehad met mijn bh maar regels veranderen steeds in de gevangenis.

Zelfs bij dit gedeelte waar je paspoort inleverd is een rontgen apparaat nu waar je tasje en jas door heen gaat.

En toen mocht ik weer door lopen, conclusie ik wou naar het bezoek meteen door naar winkel gaan een andere bh te halen aangezien ik geen zin had om de andere 3 bezoeken hetzelfde probleem te hebben.

Toen ik weer bij Janine kwam had die mijn taske met geld al en een bezoekers pas.

En we werden begeleid naar de bezoekers ruimte.

Wij mochten plaats nemen aan tafel 6 na niet al te lang wachten kwam Wayne er ook al aan en zoals gebruikelijk een dikke knuffel kregen we van hem.

En meteen zaten we weer uno te spelen ,op een gegeven moment hebben we de kaarten wat aangepast wat nog meer lachen werd.

Er was een gezellige sfeer in de bezoekers ruimte het was er niet druk.

Ook Edward even gesproken, deze man schrijft met Sandra en hij was blij ons weer te zien .

Hij was sinds oktober weer in het winkeltje terug dus weer helemaal blij.

En voor we het wisten was het alweer 3 uur, en moesten we weer afscheid nemen.

Na het bezoek zijn we op de terug weg nog even langs dollar tree gereden en op de terug weg ook bij walmart in st.augustine gestopt en nog wat dingen gehaald.

Terug in het hotel gegeten en lekker de rest van de avond rustig aan gedaan.

Tot morgen dan maar weer.

1. Annie Smit:
    31 december 2017
    Dus weer een mooie dag bij Wayne gehad ,wel vervelend dat je een extra controle moest doen maar is toch allemaal weer goed gekomen.En weer lol gehad samen en dat Edward weer in het winkeltje mag is mooi voor hem.En nog lekker aan winkelen geweest dus een fijne dag weer gehad.

groeten Mam.
  2. Dini:
    31 december 2017
    Een mooie dag, Diana. En blijkbaar niet erg druk want jullie konden meteen naar binnen. Leuke foto's. Hoe is het weer daar?
  3. Jennie Meinen:
    31 december 2017
    Nou die extra controle ook wel weer spannend maar ging goed.( had ook niet anders verwacht).Maar weer gezellig op bezoek bij Wayne geweest.
    gr Jennie.
  4. Sandra Boer-Smit:
    31 december 2017
    Wat leuk dat jullie Edward weer gesproken hebben.
    Ja hij was erg blij dat hij dat werk weer mag doen en zag er ook naar uit om jullie te zien.
    Doe hem de groeten maar van mij als je hem weer spreekt.
    Hoe ging het met Wayne?
    Die was zeker wel blij jullie te zien.
    Veel plezier morgen weer bij hem en doe hem de groeten maar van mij.

Groetsels Zusse
  5. Pap:
    31 december 2017
    Ha ha,mooi dat alles weer goed gaat aan die kant.
    Zeker allemaal wel weer spannend om mekaar te zien?
    Ook mooi dat Edward zijn baantje weer terug heeft.
    En hebben jullie good old Wizzard nog gezien.
    Voor vanavond een goed uiteinde en morgen een goed begin.
  6. Ina Brinkman:
    31 december 2017
    Leuke foto''s, je kunt wel zien aan Wayne zijn houding dat hij in de gevangenis zit. Als hij met jullie apart gaat oogt hij ontspannend. De andere keren neemt hij de gevangenis houding aan. Is jullie dat ook opgevallen. Heb je al een nieuwe BH gekocht Diane? Heeft ook fijnere kanten he, krijg je weer eens wat nieuws. Want dat doen jullie in de States nooit !!!! Wat fijn dat jullie weer zo'n tijd bij hem konden zijn. Pept iedereen weer op.
    Wij zijn gisterenavond naar de oliebollenbingo geweest, het was erg druk. We zaten op een ander plekje. Sandra had bingo maar ze kan niet zo goed dobbelen dus geen levensmiddelen pakket maar een pak koffie. Ik had alleen wat met de verloting. Jullie vader kwam er bekaaid af, hij ging verdrietig met lege handen naar huis. Gelukkig was daar Annie om hem te troosten.
    Jullie een heel fijne uiteinde en een zeer gelukkig nieuwjaar van ons. Bij jullie is het nieuwjaar later dan bij ons, als het bij jullie nieuwjaar wordt liggen wij al op een oor.
  7. Diana:
    31 december 2017
    de dag van het bezoek was het zonnetje er wel maar fris, een jas kon je echt wel aan hebben. Vandaag zondag is het gewoon lekker buiten rond de 20 graden.
    Wizard nog niet gezien zijn vaste bezoek dag in zondags, misschien dat we hem nieuwjaarsdag zien en anders volgende week zondag. Ja heb een nieuwe bh gekocht een mooie roze ...:-P
    Wayne vind foto's nemen al niet zo leuk zelf, hij doet het ook omdat wij (hem dwingen) geintje hij doet het omdat wij het graag willen en zo krijgt hij ook copy er van.
  8. Corina:
    31 december 2017
    Jeetje extra controle 😱...
    Lekker weertje enjoy
  9. Cinzia:
    4 januari 2018
    I did not expect this kind of checks. they have become more rigid. who is Edward?
  10. Diana:
    5 januari 2018
    Edward is a man where my older sister writesto. And he works in the prisin shop.
  11. Cinzia:
    13 januari 2018
    I understand. Thanks for the explanation