Dag 7 quad rijden

16 april 2019 - Ormond Beach, Verenigde Staten

Vandaag is het mijn verjaardag en hadden we iets leuks in de planning. We zouden naar Ormond beach rijden (3 uurtjes rijden hier vandaan) en aangezien we er om 10 uur moesten wezen betekende dat we op tijd uit bed moesten, dus de wekker op 6 uur gezet. Maar we waren voor de wekker af ging al wakker,snel eten en extra setje kleding pakken en om half 7 hier weg gereden. We hadden foto's gezien van andere mensen die behoorlijk vies waren geworden dus we zeiden al we nemen voor de zekerheid extra schone  kleding mee. Tegen 20 voor 10 kwamen we bij Ormond aan,het is een grote winkel die van alles te koop hebben en ook verhuren van boten,motoren quad en golf karretjes. Eerst moesten we papieren in vullen en toen hebben we gewacht op Eric die ons zou begeleiden. Tegen kwart over 10 was hij er, hij zei al dat hij de auto en de quad  zou ophalen en dat we voor in de winkel in konden stappen. Na even gewacht te hebben kwam hij er ook al aan met een grote kar en 6 quads erop. We zouden even een klein stukje rijden naar een privé terrein van maar liefs 1100 hectare grond. Mensen die hier willen rijden moeten er voor betalen maar Ormond outdoor adventures hebben een afspraak dat ze gratis mogen. Op de weg er naar toe hebben we gezellig zitten kletsen met Eric een hele spontane amerikaan. Toen we bij het terrein aankwamen zei hij al je mag nog wel even blijven zitten in de auto waar de airco aan bleef zodat hij de quads er af zou rijden en klaar zou maken.Wij zijn even blijven zitten maar na ene poosje zijn we uit de auto gegaan. Toen heeft Eric ons uitleg gegeven hoe alles werkte, en kregen we een helm en een veiligheidsbril. Hij zei al we gaan eerst even wat rondjes rijden zodat we de quad een beetje door kregen hoe hij werkte , maar hij had door dat we het al snel door hadden dus gingen op pad, constant kijk hij even naar achteren als alles goed ging. Even een duim omhoog om te kijken als alles goed ging en als wij ook de duim opstaken gingen we er weer verder. Als we bij een plas kwamen stopten we even zodat hij kon uitleggen hoe we er door moesten rijden hoe het het veiligst was. Onder weg kwamen we allemaal obstakels tegen, bomen over het pad, een helling van stenen,allemaal boomstammen tegen elkaar aan.En stukken recht door lekker gas geven. Even uitleg weer krijgen en dan gingen we weer verder. Na een poosje gereden te hebben ,namen we even een pauze Eric had een flesje water voor ons wat wel lekker was. Toen Janine en ik de bril af deden moesten we al lachen wat een zwart gezicht hadden we door dat mulle zand,en blubber dat opgespat was. Ook hadden we nog moeten lachen om Eric, bijna aan het begin van de route reden we langs een meertje en daar hadden waarschijnlijk vogels en nest.  Behoorlijke grote vogels de stonden aan de zijkant maar toen Eric die voorop reed en langs reed kwam een van de vogels op hem af rennen en Eric schrok er van en reed even verder weg van de vogels toen Janine en ik er langs kwamen bleef de vogel staan. Later zei Eric al dat gebeurt anders nooit ze kwetteren wel wat maar nog nooit achtervolgt door een. Tijdens de rust kwamen we aan de praat over waar we overnachten en waar we weg kwamen, ook hebben we verteld over Wayne en dat we hem bezoeken en dat vond hij erg bijzonder. Toen gingen we weer verder rijden. Op een gegeven moment zei hij al we zijn al wat over de tijd heen maar ik wil jullie graag nog een gedeelte laten zien als we daar tenminste zin en tijd voor hadden. Ja wat dek je het beviel ons wel dus meteen ja gezegd.  Toen kwamen we op een gegeven moment weer bij de auto aan en zei a hij wou graag nog even een foto maken van de "dirty woman" ja dat waren we wel ja, al heb ik hem wel even vriendelijk gevraagd hoe hij dat bedoelde , en aar moest hij wel om lachen. Toen vroeg ik als we ook nog met ze 3 op de foto konden en dat vond hij helemaal goed. Hij had de airco in de auto weer aangedaan en zei al dat wij wel in de auto mochten gaan zitten, hij zou de quads weer op de kar zetten. dat was al snel gebeurt en reden we weer terug naar het begin punt. Hij liet ons voor de winkel uitstappen en omdat Janine en ik het echt leuk hadden gevonden hebben we hem nog fooi gegeven, en dat waardeerde hij wel. Janine en ik hebben ons nog een beetje schoon proberen te maken maar we gaven de moed al snel op, dus dan maar in de auto. Toch onderweg even gestopt om bij de mcdonalds even wat te eten aangezien we nog bijna niks hadden gehad. En toen weer verder. iets over 5 kwamen we weer bij het huisje aan en zijn meteen gaan douchen, wat en smeer kwam er van ons af. Na een mooie vermoeide dag gaan we nu weer lekker rustig aan de avond in, bank hangen en tv kijken.  De foto's e filmpjes zal ik morgen plaatsten aangezien Eric ze nog niet geplaatst had.

Morgen gaan we mijn verjaardag nog ene beetje vieren dan ga ik koken en gaan we ook taart eten, tot morgen.

1. Pa:
    17 april 2019
    Wat weer een belevenis,het lijkt wel werken.
    Maar mooi dat je weer genoten hebt.
    Geniet er nog van,voor je het weet is het weer verleden tijd.

groetjes maar weer.
  2. Jennie Meinen:
    17 april 2019
    Ik denk dat jullie wel plezier gehad hebben met dat dat rijden met de quad.Ben benieuwd naar de foto's. Geniet ze samen.
  3. Annie Smit:
    17 april 2019
    Wat hebben jullie veel beleeft en plezier gehad en met een goede begeleider ,waar jullie ook plezier mee hebben gehad.Ik heb genoten van het verhaal wat jullie hebben meegemaakt prachtig.Morgen ook een fijne dag samen je verjaardag vieren en niet veel doen een mooie rustige dag er van maken

GR. Mam .
  4. Sandra Boer-Smit:
    17 april 2019
    Wat zal dat lachen geweest zijn met die quad. Het is weer mooi neer gezet en het lijkt net of ik er bij ben geweest, wat een geweldig leuk verhaal. Ben benieuwd naar de dirty women foto. 😁