dag 13 de terug vlucht

11 januari 2018 - Hoogeveen, Nederland

We zijn nu alweer 2 dagen thuis maar zal toch nog even het verhaal van de laatste dag de terug vlucht plaatsen. We hadden al overlegt dat we op tijd er uit zouden gaan aangezien we toch altijd op tijd al wakker zijn. Ik had de wekker dan wel gezet maar we waren voor dat hij afging al wakker. We zouden tegen 30 over 1 vliegen maar zeiden al we gaan als we klaar zijn meteen weg. Dus de koffer inpakken hadden we de avond ervoor al gedaan maar toch even alles goed er in leggen en kijken als alles erin zat. Toen naar het ontbijt toe en lekker gegeten weer zoals elke morgen. Na het ontbijt de spullen in de auto gezet, nog even alles nog een keer na kijken en toen uitchecken bij het hotel. En toen op weg naar het vliegveld van Orlando.dit was 1.30 uur rijden vanaf ons hotel dus de afstand viel mee. De hele weg hebben we goed gereden behalve toen we vlak bij het vliegveld waren de laatste afslag was zo verwarrend aangegeven dat we verkeerd reden en jammer genoeg bij een tol huisje langs kwamen en toen moesten we de snelweg af en de andere kant er weer op, wat denk je weer een tol huisje. Verderop weer 1 x en toen reden we op de weg naar het vliegveld toe. Goed kijken waar we de auto in moesten leveren en dat was het dan auto in een rij neer zetten en toen werd hij na gekeken en we kregen een bonnetje als bewijs dat hij ingeleverd was. Hier stonden ook de mijlen op die we gereden hadden , dat was 1295 mijl  omgerekend 2084 km, netjes toch. Snel een plas stop maken voor we ons incheckten. Bij de balie van Delta hoorden we dat onze 1e vlucht 30 minuten vertraging had en we dus maar 35 minuten hadden om bij onze 2e vlucht te komen. De balie medewerkster zei al ik geef jullie een andere ticket mee,zodat we konden proberen een vlucht eerder al naar Atlanta te krijgen. Dus meteen door na die balie gelopen en ons op de reserve lijst laten zetten, we stonden eerst op de 1e en 2e plek maar toen we na het eten ophalen weer kwamen stonden we als nummer 3 en 4 op de lijst er waren dus 2 die nog meer voorrang hadden dan ons.Op een gegeven moment werd ons gezegd dat er 1 plek op die vlucht was, dus wij zeiden al dat doen we niet we reizen samen. Dus deze reserve vlucht werd niks,toen zijn we naar de andere balie gelopen waarvandaan onze vlucht zou vertrekken en aan de vrouw gevraagd als zei wist als de overstap bij Atlanta dicht bij elkaar lag. Dat wist ze niet maar ze zei al de meeste vluchten hadden vertraging dus waarschijnlijk zouden we het wel redden. En toen konden we na een poosje wachten ook alweer inchecken,dit was een mooie korte vlucht van 1.10 uur. Toen we landen snel kijken vanwaar we weer zouden vliegen. Wij waren geland op A gedeelte en zouden weer vertrekken vanaf F , dus snel de shuttle in op naar F. We konden meteen de ticket pakken en aan boord gaan. zaten gezellig helemaal achter in , een van de weinige stoelen waar je met 2 naast elkaar kon zitten. En daar ging het laatste gedeelte van de vlucht dit was 7.30 uur. de tijd vloog echt voorbij. Heb twee films gekeken muziek geluisterd en wat gedommeld.En voor we het wisten waren we alweer in Nederland. Toen we bij de kofferband kwamen ,zagen we die van mij al snel aan komen rollen, die van Janine liet op zicht wachten. Na een poosje kwam op het scherm te staan dat alle koffers van onze vlucht op de band gekomen waren. Dus toen maar naar de balie gelopen waar vermiste koffers aangegeven kon worden. Hier was het al behoorlijk druk , meer mensen hadden hun koffer dus niet gekregen.  Janine haar koffer bleek nog in Atlanta te staan, maar zou met de eerst volgende vlucht naar Nederland mee komen. Hij zou eerst bij Janine thuis bezorgd worden als hij op Schiphol aangekomen was, maar aangezien  wij nog tot 9 uur op Schiphol zouden blijven kon Janine zelf ook weer kijken als hij mee gekomen was. Janine kreeg papieren en uitleg hoe ze weer achter het gedeelte kon komen bij de koffers. Toen zijn we eerst gaan kijken hoe laat de volgende vlucht aan zou komen dat was om 8.15 uur , dus we hadden mooi de tijd om nog even koffie te gaan drinken en wat lekkers erbij. Na 2 koppen zijn we weer naar aankomst hal 3 gelopen en op een gegeven moment zagen we dat die vlucht uit Atlanta geland was, en toen is Janine naar het gedeelte gelopen waar ze de koffer kon ophalen. De koffers zouden 5 voor 9 op de band komen, en dit keer kwam de koffer van Janine ook voorbij.  Toen op weg naar de trein, en die kwam ook al snel aan. En even een over stap op Zwolle en toen kwamen we in Hoogeveen weer aan waar pap en mam al op ons stonden te wachten. Snel door naar de winkel toe om even wat boodschappen te halen en pap had in die tijd ook al patat en frikadellen besteld , want daar hadden Janine en ik erg zin in, in een frikandel aangezien ze die niet hebben in Amerika. Na het eten zijn we meteen de honden weer gaan halen want het is geen echt "thuis komen" als de honden er niet zijn. En die waren allemaal weer blij dat hun vrouwtje er weer waren. Dus bij thuis komst werd er heel wat af geknuffeld. Pap en mam zijn nog even blijven koffie drinken en nadat zij weer terug naar huis zijn gegaan is het bank hangen weer begonnen en de honden waren ook moe maar wouden allemaal bij mij op bank liggen dus het werd een drukke bedoeling.

Zo dat was het alweer ,zal raar aan komen weer werken volgende week en de bezoeken aan Wayne missen, want dat heb ik wel. Zo praat je een paar dagen uren achter elkaar met elkaar en zo is er weer een tijd alleen brief contact. Ik hoop dat de goedkeuring van de tablet snel er door is want dan kan ik met Wayne bellen en hem ook zien.

Leuk dat jullie zo belangstelling hadden in de vakantie van mij en Janine en wie weet tot de volgende keer.

1. Jennie Meinen:
    11 januari 2018
    Leuk zo het reisverslag van de terugreis te lezen.Wat geweldig dat de honden dan weer zo blij zijn.
    Nou lekker thuis bijkomen en de verhalen terug lezen.
    Bedankt voor het meegenieten.
    Gr Jennie.
  2. Annie Smit:
    11 januari 2018
    Jullie hebben wel weer wat beleeft maar het is allemaal weer goed gekomen.

En de honden waren ook weer heel blij dat ze jullie weer zien en lekker naar huis mochten
    Gr. Mam.
  3. Ina Brinkman:
    11 januari 2018
    Dat was een lang laatste verslag. Ik kan me voorstellen dat je schrikt als je hoort dat de 1e vlucht vertraging en dan afwachten of je de volgende en lange vlucht wel kan halen. Ja en allebei apart een vlucht dat schiet op zeg. De een kan de de volgende vlucht halen en zit in de stress of je zusje op tijd is en de zus zit ook te stressen of ze de vlucht wel haalt. Nee zo was het inderdaad de beste oplossing, zou je de vlucht niet halen heb je elkaar tenminste wel. En op Schiphol wat baal je eerst he als je koffer niet voorbij komt, beetje stressig. Ik vind het altijd spannend als de koffers voorbij komen. "Zit die van mij erbij?" Nu dus niet ja en dan handelen, nu dat weet je dus ook weer hoe of dat moet . Gelukkig dat de koffer er weer is en dat je deze meteen mee kon nemen. Een geluk bij een ongeluk dat jullie toch een aantal uren moesten wachten voor de trein. Jullie zijn niet voor een kleintje vervaard en vliegen och daar draaien jullie je hand niet meer voor om.
    Nu weer een heeeeeele tijd wachten voordat je Wayne weer kan zien en voelen. Want er moet natuurlijk eerst weer gespaard worden. Het zou inderdaad mooi zijn als de toestemming voor de tablet er door komt. Zeker voor Wayne dat brengt hem dichter bij de buiten wereld.
    Dit is dus ook voor mij de laatste keer dat ik reactie geef. Fijn dat jullie heelhuids zijn thuisgekomen. We zien elkaar gauw.
  4. Pap:
    11 januari 2018
    Ja,jullie zijn er al een paar dagen weer.Honden blij .Wij blij.Jullie blij.Dus al met al weer een blije vertoning.En nou maar weer hard aan het sparen voor de volgende reis.Dan kunnen wij weer genieten van jullie verhalen.
  5. Sandra Boer-Smit:
    14 januari 2018
    Mooie terugreis weer achter dr rug. Weer veilig thuis en de hondjes weer op hu vertrouwde plek. De vakantie al weer voorbij. Het was leuk om weer mee te lezen en de verhalen te horen die jullie beleefd hebben. Op naar de volgende reis.
  6. Dini:
    17 januari 2018
    Dank voor jullie verslag,is altijd weer fijn om zo mee te kunnen genieten. Inmiddels heb ik een William gehad, en hij schreef dat jullie dus met elkaar hebben gesproken. Het gesprek ging over iets wat hij aan het eten was, als ik dat goed heb gelezen. En dat verbaast me niet, want hij houdt van lekker eten. En hij was jarig die dag, zijn broer en zus waren op bezoek om dat te vieren.
  7. Dini:
    19 januari 2018
    Herstel: "inmiddels heb ik een brief van William gehad. " Wat een rare fout van me. .