Dag 11 en dag 12

21 april 2019 - Raiford, Florida, Verenigde Staten

Voor vandaag en morgen ga ik het verhaal even in 1x doen aangezien er toch niet echt veel veranderd qua wat we gaan doen als er nog wat leuks tussen door gebeurt dan kan ik het altijd nog delen . Maar aangezien we altijd rond 5 uur er weer zijn word het allemaal zo'n gevlieg anders, aangezien we de koffers dan ook al willen in pakken en alles in huisje weer een beetje netjes achter laten. En dus genoeg te doen morgen.   Maar eerst over vandaag om 6 uur zijn Janine en ik er weer uit gegaan en vanmorgen zijn we is aan een makkelijk ontbijt gegaan, wafels slagroom en aardbeien saus erop (ja sommige dingen moeten op hé ,dan maar als ontbijt) iets na half 7  zijn we hier weer weg gereden en tegen iets over 8 kwamen we bij de gevangenis aan. Snel tas achter in de auto ons doorzichtige etui met inhoud pakken en op naar de rij waar we wachten tot we naar binnen mochten. Het was fris buiten deze morgen, de meeste mensen hadden een jas aan en dat was ook wel nodig. Buiten toen we stonden te wachten begon een vrouw uit Zwitserland tegen ons te praten en dat ze ons herkende van december 2017, wij herkenden haar ook nog we hadden haar in de bezoekers gedeelte gezien en avonds bij de beach blast van st augustine op oudejaarsavond. na een poosje mochten wij ook naar binnen. Het zelfde ritueel , paspoort en persoonlijke pin laten zien, papier in ontvangst nemen, op naar een ander gedeelte waar je geld weer werd geteld, sieraden genoteerd werden en gefouilleerd. Toen weer door naar een ander gedeelte ,schoenen en etui met alles erin in bakje en door een metaal detector , en dan schoenen weer aan. paspoort inleveren en je kreeg weer een bezoekers pas. Toen netjes wachten tot we begeleid werden dor de kooi gang op weg naar dead row bezoekers gedeelte . Hier werd on eerst tafel 12 aangewezen maar deze tafel bleek er niet meer te staan dus werd het tafel 15. En toen zijn we weer aan het kaarten gegaan. En lekker onder het kaarten eten,drinken en kletsen. En Nederlands oefenen :-) Wayne wou even leren hoe je Noordscheschut zei (waar onze ouders wonen) hij noemde het northernshit verder wou hem haast niet lukken. Ook hadden we nog iets leuks te vertellen dat mijn moeder tijdens skype met mij een schilderij wel mooi vond op de achtergrond (zei dacht dat het schilderij hier hing aan de muur blijkt hij bij haar zelf aan de muur te hangen) Wayne heeft er ook even dubbel om gelegen (sorrie mam) Vandaag hebben we ook foto's gemaakt , ik zal van de foto's even een foto maken maar als ik thuis kon scan ik ze eerst zodat ze betere kwaliteit zijn.Tegen 3 uur hebben we weer afscheid genomen en na een stevige knuffel zijn we weer richting de uitgang gegaan. We werden allemaal tegelijk weer begeleid door de kooi gang, Janine en ik mochten meteen door lopen samen met 3 anderen waar we ons paspoort weer kregen door lopen en naar een ander gedeelte waar onze sieraden weer geteld werden, Janine was nog in het andere gedeelte bezig dus ik ben maar vast door gelopen naar de tafel , waar ik gezellig flauw heb lopen zeuren met de gevangenbewaarder daar, wat resulteerde dat toen we thuis waren ik het papier per ongeluk had mee genomen wat ingeleverd had moeten worden. Ik zal hem maar even in de tas doen en desnoods als het moet morgen maar inleveren. Krijg je er van, als je met mannen loopt te dollen. Op de terug weg nog even bij 1 winkel langs en toen door naar het huisje. Snel de bbq aan en lekker nog even de laatste hamburgers en worstjes opgegeten.Het waaide wel behoorlijk en was nog niet erg warm dus binnen alles opgegeten. Toen de wasmachine aangedaan om nog even de laatste dingen te wassen en te drogen.En nog even het haar geverfd, kijken hoe dat uit gaat pakken (daarom vandaag al foto's gemaakt voor het geval het helemaal mis zou gaan) En straks lekker bank hangen en er weer een gezellige avond van maken.

Zondag gaan we na dat we terug komen van de gevangenis de laatste dingen wat opmaken, en natuurlijk de koffers inpakken en kijken als we onder het gewicht blijven, maar dat gaat ons weer lukken aangezien we er al ervaring in hebben dat we teveel extra gewicht hebben in de koffer. ..... no worry's, we got this....

Maandag middag kwart voor 2 vertrekken we hier uit Florida vanuit Tampa met een tussen stop in Detroit en dan hopen we dinsdag morgen weer te landen op Schiphol.

Als het lukt zal ik dinsdag weer het laatste verslag typen.

1. Pa:
    21 april 2019
    Ja,weer van alles te veel zeker.Moet de aanhanger weer achter het vliegtuig en duurt de terugreis weer langer.Maar je moet niet alles opeten,je hebt nog 2 dagen te gaan.Fine laatste bezoekdag enen goede reis back to Halland.
  2. Annie Smit:
    21 april 2019
    Weer een mooi verhaal Wayne moet nog wel Nederlandse les hebben maar het leek er wel wat op hoe hij het zij.En om mij zitten te lachen geeft niet moest er zelf ook om lachen.Vandaag nog een fijne dag met Wayne geef hem een knuffel van mij en de groeten
    van mam .Succes met het koffers in pakken en huisje weer op ruimen .

Gr.Mam
  3. Jennie Meinen:
    21 april 2019
    Was weer een leuk verslag, ja voor Wayne
    Is nederlands moeilijk. Vandaag nog een dag om te oefenen en lol maken. En dan is het alweer voorbij gaat snel.
    Voor jullie ook fijne paasdagen .🐰🐣🐤
    Gr Jennie
  4. Dini:
    21 april 2019
    Laatste bezoek dus vandaag. Wat gaat het toch snel. Naar mijn idee waren jullie er nog maar pas. Moeilijk altijd dat afscheid nemen. Maar jullie komen vast wel weer terug en dat is dan weer een mooi vooruitzicht.
  5. Ineke:
    21 april 2019
    Wat heerlijk dat ik er weer bij mocht zijn, en wat jammer dat het weer voorbij is. Ik wens jullie alvast een goede terugreis want vanaf morgen heb ik een tijdje geen internet.
    Nogmaals dank en lieve groet van Jo en Ineke.
  6. Truus:
    24 april 2019
    Heb weer genoten van jullie verslag en de foto"s. Fijn dat jullie het zo mooi gehad hebben en nu weer veilig thuis zijn, groetjes Truus